روحانی در جمع مردم شاهرود:
به گزارش تابناک سمنان ، رییس جمهور در جمع مردم شاهرود با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای تضعیف روابط تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها گفت: آمریکا قادر نیست روابط تجاری ایران را در منطقه و جهان قطع کند. آنها باید بدانند در سراسر این سرزمین، مردم ما با کشورهای منطقه و جهان، روابط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را حفظ خواهند کرد. ما ارتباط خود را با همسایگانمان، کشورهای اسلامی و جهان حفظ کرده و توسعه خواهیم داد.
کد خبر: ۶۸۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 04 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ،رییس جمهور در جمع مردم شاهرود با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای تضعیف روابط تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها گفت: آمریکا قادر نیست روابط تجاری ایران را در منطقه و جهان قطع کند. آنها باید بدانند در سراسر این سرزمین، مردم ما با کشورهای منطقه و جهان، روابط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را حفظ خواهند کرد. ما ارتباط خود را با همسایگانمان، کشورهای اسلامی و جهان حفظ کرده و توسعه خواهیم داد.
رئیس‌جمهور گفت: آمریکا تلاش می‌کند اروپا، چین، هندوستان و همسایگان ایران را از ما جدا کند. آنها به دنبال ترویج ایران‌هراسی در سطح منطقه و جهان هستند. ملت ایران دشمن هیچ ملتی در جهان و به ویژه همسایگان نیست و نخواهد بود. آمریکایی‌ها نمی‌توانند میان ما و کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی، تفرقه و دشمنی ایجاد کنند. ما روابطمان را با جهان روز به روز گسترش خواهیم داد.
روحانی با اشاره به شکست‌های اخیر آمریکا در مقابله با ملت ایران اظهار داشت: اولین شکست آمریکایی‌ها این بود که در سیاست‌های جدیدشان علیه ایران، سیاستمداران و ملت‌های جهان با آنها همراهی نکرده‌اند؛ به جز یکی، دو کشور کوچک و رژیم منحوس صهیونیستی. هیچ کشوری در دنیا از آمریکا پیروی نکرد و همه آنها تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه ایران را محکوم کردند. آنها در مجمع عمومی سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل و دادگاه بین‌المللی لاهه از ملت ایران شکست خوردند.
وی تصریح کرد: ملت ایران در دو، سه ماه گذشته آمریکا را در شورای امنیت، سازمان ملل، دادگاه بین‌المللی لاهه و دادگاه عالی ایتالیا به شکست کشاندند. پیروزی دیپلمات‌های ایرانی به معنای پیروزی حقوقدان‌ها و ملت بزرگ ایران است. این پیروزی‌ها نتیجه تلاش ملت شریف ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است که با ایثار و حمایتشان، امنیت را در سراسر منطقه ایجاد کردند.
نیروهای مسلح ایران برای عراق، سوریه و لبنان هم امنیت آوردند
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: نیروی‌های مسلح، نظام اسلامی و رهبری ما تنها برای ایران امنیت نیاوردند، بلکه به تامین امنیت عراق، سوریه، لبنان و ملت‌های منطقه هم کمک کردند.
روحانی افزود: ایران تلاش می کند تا مردم مظلوم یمن در برابر متجاوزین آل سعود در صحنه نبرد نظامی و سیاسی پیروز شود. ملت یمن پیروز خواهد شد و آل سعود و آمریکا شکست خواهند خورد.
رئیس جمهور گفت: دولت، مجلس، قوه قضاییه، نیروهای مسلح و در راس آن رهبری و همه ملت، ایران را قدرتمندتر از گذشته خواهند ساخت. ما نمی‌گذاریم دشمنان، ایران را به شکست بکشانند. ایران، سرزمین مقدس، عبادتگاه حق، سرزمین علی بن موسی الرضا(علیه السلام) و ولی عصر(عج) و سرزمین قرآن، مردانگی و ایستادگی است.
وی تاکید کرد: دشمنان ما قادر نیستند ایران را به شکست بکشانند. ما علیرغم میل آمریکا ارتباط خود با دنیا را روز به روز قوی تر خواهیم ساخت. ما علی رغم میل آمریکا، تجارت خود با دنیا را توسعه خواهیم داد.
رئیس جمهور اظهار داشت: در شرایطی که آمریکا می خواست ما نتوانیم یک بودجه متعادل و سالم به مجلس تقدیم کنیم، ان شاالله در ۲۵ آذر ماه امسال دولت بودجه سال آینده را تقدیم مجلس خواهد کرد. ما در این بودجه ۴۳۳ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمومی پیش بینی کرده‌ایم و با همت و ایثار شما مردم و تلاش نمایندگان مجلس این بودجه مصوب و اجرا خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار