در جمع مردم سرخه مطرح شد؛
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس‌جمهور با بیان اینکه این یک واقعیت است که انقلاب در استان سمنان از سرخه شروع شد، گفت: ما در اواخر مذاکرات هسته ای از زبان سرخه ای استفاده کردیم.
کد خبر: ۶۸۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 05 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ، حجت الاسلام روحانی رئیس‌جمهور که به استان سمنان سفر کرده است، در جمع مردم سرخه گفت: سرزمین پربرکت سرخه دارای انسان‌های عالم، مجاهد و پرهیزکار است. من فراموش نمی‌کنم که یک ساعت به اذان صبح بسیاری از مردم در مسجد بودند؛ اینجا سرزمین دلاوران است.وی با بیان اینکه همه مردم ایران انقلابی بودند، گفت: این یک واقعیت است که انقلاب در استان سمنان از سرخه شروع شد. افرادی بودند که دهها نوبت دستگیر شدند و به زندان رفتند اما مقاومت کردند. همه کسانی که پای انقلاب بودند امروز هم پای انقلاب هستند. مردم سرخه معروف به ایمان بودند البته رقابت‌های محلی زیبایی داشتند. همیشه نماز جماعت پشت خندق و همچنین مراسم ماه رمضان در «آق‌علی حوض» معروف بود.
رئیس‌جمهور اظهار کرد: دیار کویر دیار تشنه است و مردم از مسئولین آب آشامیدنی و پایدار می‌خواهند. وعده آقای اردکانیان وزیر نیرو این است که ان‌شالله تابستان ۹۹ آب سالم به سرخه خواهد رسید. این آب سالم برای ۳۰ سال آینده سرخه خواهد بود.
روحانی اظهار کرد: آقای مونسان رئیس سازمان گردشگری به شما قول می‌دهد که یک مرکز فرهنگی در سرخه تا پایان دولت دوازدهم افتتاح کند.
وی گفت: سرخه از نظر گردشگری استعدادهای خوبی دارد. سرخه، سرزمین علم و حوزه و دانش است. یکی از افتخارات ما زبان زیبای محلی است.
وی در همین باره افزود: یکی از افتخارات ما زبان زیبای محلی است. در زمان جنگ همیشه بیسیم‌چی‌ها از این زبان استفاده می‌کردند. ما هم در مذاکرات هسته‌ای از این زبان استفاده کردیم. سرخه‌ای زبانی است که با وجود فارسی بودن گویش سخت و پیچیده ای دارد و یادگرفتنش هم سخت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار