کد خبر: ۶۸۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 09 December 2018
به گزارش  تابناک سمنان ،  حجت الاسلام محمدرضا حدادیان گفت: جشنواره سرود هفته های قرآنی در سه رشته سرود ، تواشیح و ابتهال برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در بخش مقدماتی داوری آثار از لوح های فشرده آثار که به دبیرخانه جشنواره برسد، انجام و سه اثر برتر در هر رشته انتخاب و برای شرکت در مرحله حضوری دعوت خواهند شد اضافه کرد: در بخش نهایی اجرای حضوری گروه برگزیده در مراسم پایانی انجام خواهد شد.
حدادیان با اشاره به اینکه تمامی شرکت کنندگان باید فرم مشخصات فردی را تکمیل کنند اظهار داشت: گروه ها باید آثار خود را در قالب لوح فشرده (VCD) و با کیفیت مناسب به همراه متن اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان آخرین مهلت ارسال آثار گروه ها  را ١٠ دی ذکر کرد و افزود: اجرای موسیقی زنده در جشنواره ممنوع است.
 وی با تاکید بر اینکه کلیه گروه ها باید آثار خود را با موضوعات قرآن و عترت ارائه  کنند ادامه داد: بخش سرود بصورت مشترک و تواشیح و ابتهال مختص برادران است. 
حدادیان با بیان اینکه در رشته تواشیح نفرات گروه پنج تا  هفت نفره و حداکثر زمان اجرای کل کار فارسی و عربی شش تا هشت دقیقه است اضافه کرد: در رشته تواشیح متن اجرا باید عربی – فارسی (ترکیبی) باشد. 
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ادامه داد: متن عربی ٧٥درصد حجم کل کار و متن فارسی ٢٥ درصد حجم کل کار را باید داشته باشد و در صورت اجرا نشدن بخش فارسی تواشیح چهار نمره از آداب و شرایط کسر خواهد شد. 
وی تصریح کرد: لحن بخش فارسی در امتیازات داور لحن محاسبه نخواهد شد و بطور کلی بخش فارسی نمره مثبت ندارد. 
حدادیان حضور رهبر گروه و یا مربی در کنار گروه الزامی را دانست و ادامه داد: سن شرکت کنندگان باید بین ١٠ تا ٣٠ سال باشد. 
وی با اشاره به اینکه استفاده از موسیقی به شکل زنده باعث حذف اثر از دور مسابقات خواهد شد اظهار داشت: امتیازهای مثبت یا منفی اجرای تکخوان ها در بخشهای داوری صوت و لحن و فصاحت جزو امتیاز گروه محاسبه می‌شود. 
حدادایان افزود: گروه‌های برتر مسابقات تواشیح سازمان اوقاف و بسیج (کلیه گروه‌هایی که در سالهای گذشته دارای مقام اول تا سوم بوده اند) نمی‌توانند در رشته تواشیح شرکت  کنند. 
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در خصوص شرایط و ضوابط اختصاصی رشته سرود گفت:در رشته سرود گروه ها می توانند در دو مقطع سنی ١٠ تا ١٥ سال و ١٦ سال به بالا (برادران و خواهران) شرکت کنند. 
وی با بیان اینکه نفرات گروه حداکثر باید ١٤نفر (یک نفر آهنگساز + یک نفر مربی + ١٢ نفر گروه سرود) باشد  اضافه کرد: حضور رهبر گروه و یا مربی در کنار گروه الزامی است. 
حدادیان با اشاره به اینکه هر گروه می تواند حداکثر دو اثر را به دبیرخانه ارسال  کند اظهار داشت: تمامی گروه هایی که به مرحله نهایی راه می یابند باید آمادگی اجرای دو اثر را داشته باشند. 
وی به شرایط و ضوابط اختصاصی رشته ابتهال نیز اشاره کرد و افزود: رده سنی آزاد ، ارائه متن مکتوب اثر به همراه لوح فشرده اثر  الزامی و  بازه زمانی اثر بین چهار تا هفت دقیقه باید باشد. 
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  گفت: افراد و گروه ها می توانند آثار خود را در قالب یک لوح فشرده حاوی لیست مشخصات فردی، اثر و متن مکتوب آن را حداکثر تا  دهم دی  به یکی از آدرس های سمنان ، بلوار قدس، جنب مجتمع فرهنگی هنری کومش، دبیرخانه هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان و یا شاهرود، میدان کارگر، جنب فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ارسال کنند. 
هفته قرآن و عترت استان سمنان دیماه امسال در ١٦ رشته مختلف فرهنگی و هنری و با موضوع قرآن و عترت به میزبانی شهرستانهای این استان برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار