معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برای فعال‌سازی واحدهای تولیدی تعطیل، تفکر سیستمی و اراده جمعی و مشارکت بخش خصوصی لازم است، گفت: نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان کمک‌های فنی و اعتباری برای فعال سازی واحدهای تولیدی استان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۶۹۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷ 12 December 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا حسینی امشب در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان با بیان اینکه وضعیت فعال سازی واحدهای تولید و پرداخت تسیهلات بانکی برای آنها در استان مطلوب نیست، افزود: برای فعالیت دوباره واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل استان باید به دنبال ساز و کارهای جدید مالی، تغییر خطوط تولید، تولید متناسب با بازار و تغییر در ساختارها باشیم.

وی تعطیلی واحدهای تولیدی را هدررفت ثروت ملی عنوان کرد و گفت: در مقابل مردم مسوول هستیم و باید اشتغال ایجاد کرده و به دنبال حفظ اشتغال ایجاد شده باشیم تا درآمدزایی برای مردم و منطقه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: برای جذب کمک‌های فنی و اعتباری باید متولیان اقتصادی استان و دستگاه‌های اجرایی با مشارکت بخش خصوصی تلاش خود را انجام دهند تا از این منابع مالی برای افزایش ارزش افزوده و تولید استان و اشتغالزایی استفاده شود.

حسینی اضافه کرد: این کمک‌های فنی و اعتباری در قالب تسهیلات بانکی به واحدهای تعطیل و نیمه تعطیلی که توجیه اقتصادی دارند تخصیص می‌یابد.

وی از روند ارائه مستندات واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و توقیف شده توسط بانک‌های عامل انتقاد کرد و گفت: بانک‌ها باید این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم مشکلات این واحدهی تولیدی را مرتفع کرده و دوباره آنها را فعال کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار