کد خبر: ۶۹۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 17 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ، سرپرست استانداری سمنان از تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام استان در سفر ریاست جمهوری خبرداد و عنوان کرد: تاپایان سال ۹۹ تکلیف ۷۸ پروژه عمومی با اعتبار ۱۴۶۶میلیارد تومان نیز  مشخص شد و به ۴۰ پروژه فاقد ردیف در استان که مساله مهمی بود  نیز رسیدگی شد.
ناجی تصریح کرد: ۵۲۷ پروژه قابل افتتاح با اعتبار ۵۸۵ میلیارد تومان، ۲۶ کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی با اعتبار ۵۷۲ میلیون تومان به بهره برداری رسید.
 
مهندس ابک معاون عمرانی استانداری افزود: پروژه های دور اول سفر ریاست جمهوری به استان در اردیبهشت ۹۵ مورد بررسی قرار گرفت. ۷۱ پروژه با اعتبار ۹۸۴ میلیارد تومان تصویب گردیده بود که تا به حال ۸۱۳ میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت گرفته است. تمامی پروژه های دوره اول تامین اعتبار میشود و تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان درخواست اعتبار مازاد شده است.
 
ابک بیان کرد: پروژه های سفر در شرایط خاص و با کارشناسی تعیین می شوند که باید دو نکته را مدنظر قرار گیرد. ۱. پروژه در قانون بودجه صاحب ردیف باشد ۲. پروژه در پایان دولت افتتاح شود.
۱۰ پروژه محرک و توسعه استان با حضور نمایندگان و سرپرست استانداری قبل از سفر بررسی و تصمیم گیری شد که عبارتند از:
۱.مطالعه و اجرای انتقال آب دریای خزر
۲.صدور مجوز مرز هوایی شاهرود
۳. احداث محور سمنان_معلمان
۴.تکمیل سد نم رود و آبرسانی به شهر های گرمسار، ایوانکی و آرادان
۵. ارتقا گردشگری و میراث فرهنگی شهر دامغان
۶.برق رسانی به معادن جنوب دامغان و شاهرود
۷. ارتقا مشخصات فنی شهمیرزاد_ دوآب
۸.احداث راه آهن شاهرود طبس
۹. تکمیل راه اصلی گرمسار_سیمین دشت_ فیروزکوه
۱۰. گاز رسانی به ۲۰روستای جنوب شهر دامغان
 
دکتر عسگری معاون اقتصادی استانداری نیز در این نشست به دوگام اساسی استان در حوزه های معادن و گردشگری اشاره کرد و گفت: معادنی در استان هستند که ۲۰ میلیون تن تولید دارند اما کمتر از نیم میلیون تن صادرات دارند. به منظور فرآوری معادن باید کارخانه هایی در محل تاسیس شوند که نیازمند تامین آب و برق هستند. تدابیری صورت گرفته و سهم معدن بهبود خواهد یافت. در بخش گردشگری نیز ۱۸۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای بهبود شرایط گردشگری تسهیلات پرداخت شده است.
 
عسگری افزود: ۱۱۰ تفاهم نامه مشارکت بخش خصوصی و دولت امضا گردیده است. ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان از این محل تامین خواهد گردید که اشتغال ۱۵هزار و ۱۰۰ نفر را فراهم می کند.
۳۲طرح در خصوص صمت، ۲۷ طرح در بخش گردشگری، ۲۲طرح در بخش کشاورزی و۲۹ طرح زیربنایی مورد تفاهم قرارگرفته اند .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار