به گزارش تابناک سمنان ، سفر دو روزه دکتر روحانی و همراهان به پایان رسید و مردم استان از حالا به بعد منتظر تحقق وعده های مطرح شده در این سفر هستند. نه تنها مردم سمنان بلکه مردم ایران به دنبال پاسخگویی به مهم ترین مشکل زندگی خود یعنی ناتوانی در تامین معیشت، گرانی های سرسام آور و تورم بودند و هستند.
کد خبر: ۶۹۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 17 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ،سفر دو روزه دکتر روحانی و همراهان به پایان رسید و مردم استان از حالا به بعد منتظر تحقق وعده های مطرح شده در این سفر هستند.
نه تنها مردم سمنان بلکه مردم ایران به دنبال پاسخگویی به مهم ترین مشکل زندگی خود یعنی  ناتوانی در تامین معیشت، گرانی های سرسام آور و تورم بودند و هستند.
دکتر روحانی در جمع دانشجویان سمنان و در پاسخ به نقد ها و بیانیه های گاها تند و بی پروا آنان عنوان کرد:« ما نماینده واقعیت موجود جامعه هستیم و شما نماینده مطلوب جامعه هستید، شما از آینده درخشان تر صحبت می کنید و در ذهن و فکرتان به دنبال ساختن ایرانی آبادتر، معنوی تر، عالم تر و مستقل تر هستید.
اداره کشور کار پیچیده و سختی است حتی آن زمان که دشمن ستمگری چون آمریکا نداشته باشیم. به ثمر رساندن طرح تحول سلامت و پنج برابر کردن دریافتی و مستمری اقشار تحت فشار جامعه نسبت به پنج سال گذشته کار آسانی نیست.
صحبت در مورد تورم کار من و شما نیست بلکه بانک مرکزی و مرکز آمار هستند که عهده دار این موضوع اند.
روند تورم به اعتراف همه عقلا عالم و آن هایی که متخصص علم اقتصاد هستند از ۴۰ درصد به ۷ یا ۸ درصد رسیده است.
بیماری های مزمن اقتصادی در جامعه از گذشته وجود داشته است که در مقطعی آثار آن روشن تر و آشکارتر شد. بانک های خصوصی و خصولتی که باعث شدند مردم زجر ببینند و دولت ناچار شد که ۳۰ هزار میلیارد تومان از پول بانک مرکزی را به خسارت دیدگان پرداخت کند.»
 
بار دیگر دکتر روحانی در جلسه توسعه و برگزیدگان و افتتاح همزمان پروژه های زیربنایی و اقتصادی تصریح کرد:« در جلسه ای اقتصادی با مشورت صاحب نظران علم اقتصاد تصمیم بر آن شد که نرخ ثابت ارز را۴۲۰۰ تومان اعلام کنیم. تمامی نیازمندی کشور از لحاظ واردات و سرمایه گزاری تامین می شد به شرط آنکه افراد متقاضی اطلاعات دقیق و درستی بدهند. اما متاسفانه در حین اجرا برخی افراد که به عنوان واردکننده و سرمایه گذار از بانک مرکزی ارز گرفته بودند، نصف یا دو سوم پول را در بازار آزاد فروختند و فساد ایجاد کردند. حالا هم اگر مردم همراهی کنند، یک نرخ واحدتعیین کنیم،  نیاز کشور را برآورده میسازیم.»
 
روحانی افزود:«این گفته که در حال حاضر سرمایه در گردش برای تولید کافی نیست، کاملا صحیح و منطقی است اما دولت به تنهایی قادر به حل مشکل نیست. تمامی بانک های دولتی، خصوصی، خصولتی و نهادی باید یاری کنند؛ اموال و شرکتهای خود را بفروشند. بار بسیار سنگینی بر دوش بانک هاست و اقتصاد کشور بدون فعالیت بانک ها نمی چرخد.»
 
ریس جمهور در جمع اصحاب رسانه و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران بار دیگر به نقش بانک ها در وضع موجود اشاره کرد و گفت:« ناسالم بودن وضعیت بانک ها بزرگترین مشکل بانک های غیردولتی است.
بانک های خصوصی و خصولتی باید اصلاح شوند و سرمایه های در گردش را تامین کنند. چارچوبی تعیین شده و گامی برداشته شده است که بی تاثیر نبوده و رشد نقدینگی نسبت به سال های گذشته تحت کنترل بوده است.
بانک ها باید سرمایه های منجمد خود را از انجماد درآورند و از دلالی و بنگاه داری دربیایند، اموال غیر منقول خود را بفروشند و پول را برای مردم بیاورند.
یکی از برنامه های مورد تاکید ما فروش اموال متعلق به بانک ها و دولت است که بخش بزرگی از نقدینگی به بازار سرمایه روانه شد.»
 
 
شاید به جرات بتوان گفت که بانک ها اخیرا نقش آسیب زایی داشته اند و رکود و ورشکستگی های بسیاری را برای صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ فراهم آوردند.
انتظار همه افراد در هر پست و مقام و جایگاهی قانون گذاری مناسب و محکم و از همه مهمتر نظارت بر اجرای قوانین است.ناکارآمدی برخی قوانین و عدم نظارت درست و به موقع بر اجرای قوانین در تمامی سطوح جامعه به خوبی حس میشود.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار