رییس انجمن انبوه سازان مسکن کرمانشاه با اشاره به رکود تورمی حال حاضر در بازار مسکن تهران، گفت: این رکود تورمی تا چند ماه دیگر به کرمانشاه می رسد.
کد خبر: ۶۹۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 17 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،منصور طاقه ای ، با اشاره به رکود تورمی مسکن در تهران گفت: به طور معمول این اوضاع و شرایط با تاخیر سه تا چهار ماهه به استان ها می رسد.

وی افزود: در حال حاضر خرید و فروش مسکن در استان کرمانشاه در حال انجام است و هنوز رکود به کرمانشاه نرسیده، اما پیش بینی می شود در ماه های آتی بازار مسکن کرمانشاه نیز مانند تهران دچار رکود شود.

طاقه ای در ادامه با اشاره به افزایش قیمت برخی مصالح ساختمانی، از تاثیر منفی این افزایش قیمت بر ساخت و سازهای ساختمانی گفت و افزود: متاسفانه برخی مصالح از جمله آهن آلات در ماه های اخیر تا سه برابر افزایش قیمت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برخی وسایل و تاسیسات ساختمانی مانند شیرآلات علاوه بر افزایش قیمت سه برابری، نایاب هم شده اند.

رییس انجمن انبوه سازان کرمانشاه تاکید کرد: این شرایط تاثیر بسیار منفی بر کار انبوه سازان داشته و بسیاری از آنها بعد از گرفتن مجوز ساخت و ساز، به خاطر افزایش قیمت مصالح کار خود را متوقف کرده اند.

وی با اشاره به وجود ۲۵ شرکت انبوه سازی در استان گفت: هم اکنون ۸۰ درصد انبوه سازان به دلیل اینکه ساخت و ساز توجیه اقتصادی ندارد، پروژه های خود را متوقف و کار را خوابانده اند.

طاقه ای به تاثیر منفی این شرایط بر اشتغال استان هم اشاره کرد و افزود: کرمانشاه در حال حاضر در صدر بیکاری کشور قرار دارد و توقف ساخت و ساز انبوه سازان در استان این اوضاع را تشدید خواهد کرد.

وی همچنین به تاثیر منفی کاهش ساخت و ساز بر بازار دیگر صنوف اشاره کرد و افزود: با رکود بازار مسکن بازار دیگر صنوف از جمله صنف مصالح ساختمانی و سایر صنوف مرتبط با ساخت و ساز هم دچار رکود می شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار