رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان کرمانشاه با بیان اینکه مردم برعکس سال‌های قبل هنوز خرید میوه شب یلدا را آغاز نکرده اند، گفت: برخی از انواع میوه نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد گران شده است.
کد خبر: ۶۹۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 17 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سید علی حسینی  با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا، افزود: هر سال در این موقع مردم خرید میوه را آغاز کرده بودند، اما امسال به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم، فعلا بازار شلوغ نشده است.

وی از افزایش قابل توجه قیمت برخی از انواع میوه هم خبر داد و یادآوری کرد: برخی میوه ها حدود 100 درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته داشته اند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان کرمانشاه معتقد است، این گرانی میوه باعث شده یا مردم خرید زیادی نکنند و یا از دستفروشان و یا وانت‌های میوه‌فروشی خرید کنند.

حسینی مهمترین میوه‌هایی که مردم برای شب یلدا می‌خرند را انار، هندوانه و سیب قرمز دانست و ادامه داد: قیمت هر کیلو انار و سیب قرمز هم اکنون حدود 10 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه قیمت هندوانه هنوز خیلی در بازار تثبیت نشده، خاطرنشان کرد: قیمت فعلی هر کیلو هندوانه در بازار کیلویی حدود 3500 است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان کرمانشاه درباره قیمت سایر میوه‌ها در بازار نیز گفت: قیمت هر کیلو پرتقال جنوب بین هفت تا هشت هزار تومان و پرتقال شمال حدود سه هزار تومان است.

حسینی قیمت هر کیلو نارنگی را نیز حدود چهار هزار تومان اعلام کرد و افزود: کیوی امسال در بازار زیاد نیست و با قیمت کیلویی حدود هفت هزار تومان فروخته می‌شود.

وی قیمت فعلی هر کیلو موز در بازار را نیز 14 هزار تومان عنوان کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان درباره یپش‌بینی قیمت میوه در روزهای آینده نزدیک به یلدا نیز اظهار کرد: ممکن است نه تنها افزایش قیمت نداشته باشیم، بلکه به دلیل خرید نکردن مردم و اینکه میوه در بازار می‌ماند، قیمت‌ها مقداری پایین بیاید.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار