معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اعلام اینکه سالانه بیش از ۱۰ هزار تن تولید مرغ مازاد در استان داریم، گفت: در پی شناسایی بازارهای هدف برای آغاز صادرات مرغ استان هستیم.
کد خبر: ۶۹۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳ 18 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،بهرام خانی اظهار کرد: استان کرمانشاه زیرساخت های لازم برای صادرات مرغ را دارد و با در اختیار داشتن مجوز صادرات به دنبال شناسایی بازارها هستیم.

خانی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال حداقل صادرات مرغ به کشور عراق انجام گیرد، افزود: صادرات مرغ باعث رونق صنعت مرغداری می شود.

خانی گفت: در حال حاضر یک کشتارگاه دارای خط کشتار ۰۲ (مخصوص صادرات) با ظرفیت کشتار دو هزار قطعه در ساعت در استان آماده کار است. همچنین دو کشتارگاه دیگر با ظرفیت هر کدام چهار هزار قطعه کشتار در ساعت در دو شهرستان صحنه و اسلام آبادغرب در دست احداث است که با بهره برداری از این دو کشتارگاه ظرفیت کشتارگاه های مجهز به خط ۰۲ استان به ۱۰ هزار قطعه خواهد رسید.

خانی در ادامه با اشاره به تولید سالانه ۶۳ هزار و ۷۰۰ تن مرغ در استان، نیاز سالانه مرغ استان را ۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: در استان سالانه بیش از ۱۰ هزار تن تولید مرغ مازاد داریم و لذا می توانیم برای صادرات برنامه ریزی کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تعداد کشتارگاه های مرغ استان را نیز ۹ کشتارگاه اعلام کرد و افزود: بجز دو کشتارگاهی که به دلیل اختلافات مدیریتی غیرفعال هستند، بقیه کشتارگاه های استان فعالند.

وی گفت: کشتارگاه های استان با ظرفیت کشتار ۲۳ هزار قطعه در ساعت سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار تن ظرفیت کشتار دارند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار