تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: شبکه توزیع گوشت و مرغ در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گیرد.
کد خبر: ۶۹۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 19 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سیدنعیم امامی در کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: قیمت گوشت، مرغ و پروتئین در سطح کشور بر یک روال جلو می‌رود و اگر منتظر قیمت‌ها در کشور باشیم شاهد افزایش قیمت در استان خواهیم بود.
وی افزود: عرضه گوشت گرم در استان کاهش یافته و تا زمانی که هفته‌ای چهار تا پنج تن گوشت عرضه می‌شد قیمت‌ها افزایشی نداشت اما اکنون دو هفته است به دلیل کاهش عرضه، قیمت‌ها افزایش داشته است و این یکی از دلایل افزایش قیمت است.
امامی گفت: در حال حاضر مشکل در سیستم توزیع است که این مهم را سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مشخص می‌کند اما سازمان جهاد کشاورزی استان به استناد به قوانین خود از این امر انحراف دارند و توزیع را در یک فروشگاه‌های خاص انجام می‌دهند که این امر جلوه مطلوبی نداشته و باید حرمت و تکریم مردم حفظ شود لذا پیشنهاد این است که شبکه توزریع در دست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باشد  تا با یک شبکه توزیع متراکم، در مرحله نخست توزیع مرغ منجمد و پس از آن گوشت منجمد را انجام دهد.
وی بیان کرد: قیمت مرغ زنده 6350 شده که باید به قیمت 9800 به دست مصرف کننده برسد اما امروز با قیمت بیش از 12 هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار گرفت.
امامی با بیان اینکه قیمت 6350 یک قیمت منطقی نیست، اضافه کرد: تولیدکنندگان مرغ در استان معتقد هستند این قیمت درست نیست که برای کنترل قیمت پیشنهاد می‌شود مرغ منجمد به مدت 10 روز در بازار عرضه شود تا آنالیزی از قیمت مرغ به ستاد تنظیم بازار کشور ارسال شود.
وی اظهار کرد: قیمت مصوب شیر در ستاد تنظیم بازار کشور 2000 تومان و در استان بیش از این قیمت به فروش می‌رسد که لازم است سازمان جهاد کشاورزی یک آنالیز از شیر تولید شده ارائه دهد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: اکنون قیمت شیر در دامداری صنعتی 1900 تومان در دامداری سنتی 2050 تومان است.
شمسی‌پور، معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: از 53 قلم کالای موجود در بازار از آبان ماه تا آذر ماه 16 قلم کالا کاهش قیمت، 11 مورد دارای قیمت ثابت و 26 قلم کالا افزایش قیمت داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار