کد خبر: ۶۹۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 22 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: عملیات بیولوژیک شامل کپه کاری گونه های مرتعی در 300 هکتار از مراتع حوزه آبخیز با صرف اعتباری بالغ بر25 میلیارد و 819 میلیون ریال از محل صندوق توسعه  شهرستان اجرا شد.
حمیدرضا همتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات زیستی در مراتع چناران، کلیاب، گینک و پنو در حوزه آبخیز آبگرم شهرستان سرخه با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اجرایی شد.
وی با بیان این که کپه کاری یکی از روش های بذرکاری است و بذر گیاهان مرتعی مورد نظر درون گودال های حفرشده با خاک پوشانده می شود، اظهار داشت: در مراتع شهرستان سرخه از بذر گونه های مرتعی مانند درمنه دشتی و فستوکا استفاده شد.
همتی، اصلاح و احیای مراتع، حفظ و افزایش پوشش گیاهی و کمک به تغذیه سفره های آب زیرزمینی، کنترل بیابان زایی و جلوگیری از فرسایش خاک را ازاهداف اجرای طرح های زیستی عنوان کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه، اجرای طرح های زیستی را گامی مثبت در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: ایجاد اشتغال به واسطه اجرای این طرح ها گواه بر این گفته است.
اجرای طرح های زیستی مانند کپه کاری و علوفه کاری به صورت مشارکتی در سطح 2 هزار و 682 هکتار و حفاظت و قرق در 2 هزار و 544 هکتار از مراتع استان سمنان با صرف  اعتباری بالغ بر 25 میلیارد و 819 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی اجرا شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار