استاندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، استاندار سمنان گفت : در شرایط تحریم هیچ مدیری این حق را ندارد برای سرمایه گذار مانع ایجاد کند.
کد خبر: ۶۹۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 24 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ، استاندار سمنان در این نشست با بیان این نکته که همه باید حول یک محور حرکت کرده و دغدغه توسعه استان را داشته باشیم افزود: ۸۶ درصد از آب استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می شود که سهم آن هم از اشتغال ۱۷ درصد است اما بیشترین اشتغال در بخش صنعت و خدمات رخ می دهد که تنها پنج درصد از میزان آب را هم مصرف می کند،این مسئله خود به خود به ما خط می دهد که مسیر توسعه استان باید به چه سمت و سویی باشد.
علیرضا آشناگر با اشاره به این نکته که هوشمندسازی ۸۰ درصد چاه های آب در استان سمنان انجام شده یادآور شد:از آنجائیکه ۷۷ درصد منابع آبی زیرزمینی متعلق به استان در بخش کشاورزی مصرف میشود و این یک چالش خطرناک برای استان است و بیشتر دشت های سمنان یا ممنوعه بوده و یا در شرف ممنوع شدن است،لذا باید تغییر اساسی در نگرش خود نسبت به مصرف آب در استان داشته باشیم.

وی گردشگری را یکی از راهکارهای ایجاد توسعه پایدار در منطقه برشمرد و ابراز امیدواری کرد: زندگی شهرنشینی وابسته به صنعت گردشگری است واین صنعت بیش از صنعت خودرو سازی می تواند درآمدزایی نماید.باید هر گردشگر را به مثابه چند چاه نفت دید چرا که با آمدنش بازار کسب و کار رونق می گیرد.

عالیترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه صنعت گردشگری کمترین نیاز به سرمایه گذاری را دارد، افزود: زندگی در شهرهایی چون اصفهان و همدان وابسته به شهرنشینی است و می توان از ظرفیت های ویژه شاهرود هم برای این منظور استفاده کرد.

آشناگر بر ضرورت آموزش به افراد متقاضی فعالیت در حوزه گردشگری تأکید کرد و افزود:از آنجائیکه گردشگران هدفشان از مسافرت به یک منطقه دیدن فرهنگ و آداب و رسوم زندگی مردم است،به فرمانداران و بخشداران اعلام شده در کنار خود جدا از کارگروه های مربوط، اتاق فکری جداگانه هم در این زمینه تشکیل دهند.

وی با تاکید براین نکته که مدیران بیشتر باید عملگرا باشند، یادآور شد: سختگیری بی مورد برخی مسئولین امروز برای توسعه مضر است و به همان میزان که سختگیری و مانع در جذب سرمایه گذار ایجاد شود این سرمایه به استان دیگر میرود لذا هیچ مدیری این حق را ندارد که برای سرمایه گذار مانع ایجاد کند.

استاندار سمنان یکی از معیارهای جدی فعالیت مدیران استانی را نوع ارتباط و جذب آنان با سرمایه گذاران برشمرد و گفت:در شرایط تحریم راهی جز گرایش و جذب بخش خصوصی و منابع مالی جدید نداریم،لذا در این خصوص نسبت به مدیرانی که مانع فعالیت سرمایه گذاران شوند تجدید نظر خواهد شد.

آشناگر در پایان ضمن یادآوری پتانسیل و ظرفیت سرمایه گذاری در شهرستان شاهرود ایجاد اتاق فکر را، محلی برای تولید فکر و ایده برای مسئولین ذکر کرد و گفت:از اندیشمندان و صاحب نظران دعوت میشود تا در تصمیم گیری ها به مسئولان کمک کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار