مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: میزان فروش صنایع‌دستی استان سمنان، در دو ماه اخیر به بیش از 80 میلیارد ریال رسید.
کد خبر: ۶۹۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 24 December 2018
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، «محمد جهانشاهی» در دیدار با استاندار سمنان با اشاره به عملکرد این اداره کل افزود: میزان فروش صنایع دستی استان سمنان در مدت اخیر و پس از برگزاری نخستین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی به طرز چشمگیری افزایش یافت.
وی با اشاره به فعال بودن 80 کارگاه مرمت در حوزه میراث فرهنگی استان سمنان در یکسال اخیر، گفت: یکی از دستاوردهای مهم وجود 20 کارگاه مشارکتی مرمت بناهای تاریخی در استان است و بر این اساس موفق شده ایم نقش بخش دولتی را کمرنگ و مشارکت بخش خصوصی را در مرمت آثار تاریخی افزایش دهیم.
وی یکی از اهداف مهم این اداره کل را تبدیل استان سمنان به مقصد سفر گردشگران عنوان کرد و افزود: برگزاری رویدادهای متنوع و مختلف در این زمینه موثر بوده و ضریب ماندگاری مسافران در استان افزایش یافته است.
جهانشاهی با اشاره به افزایش 25 درصدی ضریب اشغال هتل‌های استان سمنان، گفت: در سفر اخیر هیات دولت به استان سمنان نیز تفاهم‌نامه‌های متعددی امضا شده و زمینه رشد  و توسعه گردشگری استان را فراهم می‌کند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: تعهد اشتغال این اداره کل از 100 درصد عبور کرده است و به زودی ظرفیت اشتغال و اقامت در استان دو برابر افزایش می‌یابد.
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز گفت: نزدیکی به پایتخت، تنوع اقلیمی و قومیتی، برخورداری از مسیر دسترسی راه آهن و فرودگاه، وجود 23 درصد مناطق چهارگانه زیست محیطی کشور در استان، تنوع لهجه ها و ... از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های استان سمنان است.
«رحمان فرمانی» تعداد تاسیسات گردشگری استان سمنان را 220 واحد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 70 اقامتگاه بوم گردی در استان سمنان به بهره برداری رسیده و 110 پرونده راه اندازی اقامتگاههای بوم گردی نیز در دست اقدام است.
وی برگزاری اولین اکوماراتن جنگل ابر، رالی دوچرخه سواری و رالی جاده ابریشم را از جمله فعالیتهای انجام شده برای معرفی هر چه بیشتر استان و جذب گردشگر به استان سمنان عنوان کرد.
فرمانی با اشاره به رشد 24 درصدی ورود گردشگر خارجی به استان سمنان گفت: در هشت ماهه امسال یک هزار و 731 گردشگر خارجی در استان اقامت کردند و این در حالی است که آمار گردشگر خارجی ورودی به استان بیش از این تعداد است.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز با اشاره به اینکه دغدغه فروش آثار هنرمندان در استان از بین رفته است، گفت: صنایع دستی استان دارای ویژگی های منحصر به فرد است به طوری که 70 درصد نمد کشور در روستای ابرسج شاهرود تولید می شود.
استاندار سمنان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه یکی از محورهای اصلی توسعه استان، گردشگری است گفت: گردشگری صنعتی مهم برای اشتغالزایی و رشد اقتصادی است که نیاز به کمترین هزینه و سرمایه گذاری دارد.
«علیرضا آشناگر» تنوع اقلیمی استان سمنان، همجواری با استانهای شمالی را از قابلیت های مهم استان سمنان عنوان و تاکید کرد: باید از قابلیت کویر استان در زمینه گردشگری بهره برداری بیشتری شود.
استاندار سمنان بر آموزش روستائیان و توسعه اقامتگاههای بوم گردی، دعوت از تور لیدرهای کشوری برای بازدید از استان، برگزاری هفته فرهنگی استان در سایر استانها، شناسایی استارتاپها و ... تاکید کرد.
معاونان و مشاوران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان نیز در این دیدار حضور داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار