معاونت فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اظهار کرد: خیابان شهدا، امامزاده عبدالله (ع)، مسجد جامع و فلکه پروانه‌ها جزء مناطقی هستند که مردم همدان از دوران انقلاب و حتی دوران هشت سال دفاع مقدس خاطرات بسیاری دارند که با شناسنامه‌دار شدن، به مسافرانی که همدان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند و حتی جوانان نسل جدید شناسانده خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸ 28 December 2018
اماکن تأثیرگذار همدان در جریان انقلاب اسلامی در صورت درخواست نهاد‌های متولی فرهنگی، شناسنامه‌دار خواهد شد.

‌به گزارش ایسنا، همدان از دیرباز یکی از استان‌های پیشتاز در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی بوده به طوری که اتفاقات و ماجرا‌های بسیاری در دلش نهفته است.

شهرستان‌های استان همدان نیز از نهاوند تا رزن، از اسدآباد تا فامنین، از بهار تا تویسرکان و از قهاوند تا کبودراهنگ در طول تاریخ آبستن حوادث و رویداد‌های بسیاری بوده و سینه مردم این دیار خاطرات زیادی را در خود نگهداشته است.

علاوه بر مردم، در و دیوار‌های دیار بوعلی‌سینا نیز شاهد این اتفاقات و رویداد‌ها به ویژه در دوران وقوع انقلاب اسلامی و رشادت‌های جوانمردانه طی هشت سال دفاع مقدس بوده است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان چندی پیش در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان همدان اظهار کرد: از ظرفیت‌های همدان در حوزه انقلاب اسلامی به خوبی استفاده نشده است، اماکنی در همدان وجود دارد که در جریان انقلاب تأثیرگذار بودند و باید شناسنامه‌دار شوند.

سرهنگ علی بقایی با بیان اینکه استان همدان در حوزه‌های مختلف انقلابی ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد، گفت: این ظرفیت‌ها به اندازه‌ای است که می‌توانیم در سطح کشور به شاخص‌سازی بپردازیم.

وی افزود: ظرفیت‌هایی، چون خواهر دباغ، شهید حاج حسین همدانی، جوان مؤمن و انقلابی، چون شهید احمدی‌روشن و شهید مفتح را در استان داریم، اما به خوبی استفاده نکردیم؛ بنابراین بنا بر پیشنهاد معاونت فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان مبنی بر شناسنامه‌دار کردن اماکن تأثیرگذار در جریان انقلاب برآن شدیم تا اطلاعاتی در این‌باره جمع‌آوری کنیم.

معاونت فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در این‌باره گفت: نقاط بسیار زیادی در شهر همدان وجود دارد که مبدأ و آغازگر حرکت‌های تأثیرگذاری بوده است.

سرهنگ علی بقایی افزود: با شناسنامه‌دار کردن اماکن تأثیرگذار در جریان انقلاب، جوانان و نسل جدید را با این اماکن بیشتر آشنا کرده و گامی جدید در راه معرفی انقلاب برخواهیم داشت.

اماکن موثر در انقلاب شناسنامه‌دار شود

وی اظهار کرد: خیابان شهدا، امامزاده عبدالله (ع)، مسجد جامع و فلکه پروانه‌ها جزء مناطقی هستند که مردم همدان از دوران انقلاب و حتی دوران هشت سال دفاع مقدس خاطرات بسیاری دارند که با شناسنامه‌دار شدن، به مسافرانی که همدان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند و حتی جوانان نسل جدید شناسانده خواهد شد.

بقایی بیان کرد: با شناسنامه‌دار کردن اماکن تأثیرگذار در جریان انقلاب، حرکتی نو در راستای فرهنگسازی انقلاب در پیش خواهیم گرفت.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور نیز به خبرنگار ایسنا گفت: اسناد زیادی درباره اماکن تأثیرگذار همدان در جریان انقلاب داریم، اما از آنجایی‌که این طرح خام است و هنوز دسته‌بندی نشده، چنانچه درخواستی از سوی نهاد یا دستگاه خاصی باشد، همکاران اسناد مشخص را دسته‌بندی کرده و بر روی آن کار می‌کنند.

علیرضا تکلو افزود: اماکنی مانند امامزاده عبدالله (ع)، میدان امام خمینی (ره)، میدان آرامگاه و خیابان شهدا جزء اماکن تأثیرگذار همدان هستنداما تا کنون کار کارشناسی برای تحلیل آن انجام نشده که به نوبه خود طرح خوبی است که سازمان اسناد از محققان این طرح استقبال خواهد کرد.

وی اظهار کرد: وظیفه این نهاد، جمع‌آوری اسناد، دسته‌بندی، مراقبت، فهرست‌نویسی و ثبت آن در سیستم است که هر پژوهشگری بخواهد کار تحقیقی انجام دهد این اسناد در اختیارش قرار خواهد گرفت.

تلکو با بیان اینکه اگر مجموعه‌ای درخواست دهد، فهرست این اسناد در اختیارشان قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی که متولی امور پژوهشی هستند، به اضافه مراکز دانشگاهی اگر این درخواست را داشته باشند اسناد مورد نیاز در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار