رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان:
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان بابیان اینکه طرح آبخیزداری اگره می‌تواند منابع آبی شمال دامغان را تغذیه کند، گفت: این طرح در اولویت اداره منابع طبیعی است.
کد خبر: ۶۹۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 29 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ، علی‌اکبر عباسی‌راد درنشستی با سرپرست معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری، روسای اداره دولتی و دهیار و نماینده شورای اسلامی روستاهای سرخ‌ده و اگره دامغان، با اشاره به اجرای طرح اگره درزمینه آبخیزداری، تأکید کرد: اجرای این پروژه تأثیر بسزایی در حفاظت از آب‌وخاک و جلوگیری از اثرات مخرب سیل داشته و همچنین موجب تسریع در نفوذ آب به لایه‌های خاک  شده  و از ورود رسوبات به داخل سد دامغان جلوگیری می‌کند.
وی بابیان اینکه مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی از یک‌سو و اطلاع‌رسانی و مشارکت اهالی منطقه و متصدیان محلی از سوی دیگر موجبات موفقیت این پروژه را فراهم کرده است، بیان کرد: اثرات سازنده و مفید این طرح قطعاً عاید کل منطقه و شهرستان خواهد شد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بابیان اینکه چنانچه اجرای پروژه‌های آبخیزداری در منطقه اگره در تعارض و یا پروژه‌های شهرستان باشد باید برای جلوگیری از تداخل پروژه‌ها و یا موازی‌کاری مراتب را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام کنند، تأکید کرد: این امر برای بررسی و ارائه راه‌حل برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه مؤثر است.
عباسی‌راد تأکید کرد: طرح جامع مدیریت حوزه‌های آبخیز در دامغان و در منطقه اگره آغاز و مشتمل بر  پروژه‌های احداث بند سنگ و ملات، بند سبک پایه بتنی، کپه کاری، جنگل کاری، کمربند حفاظتی و توانمند سازی جوامع محلی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار