کد خبر: ۶۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 01 August 2015
رشت - ایرنا - فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بر این باور هستیم که امنیت دریای خزر فقط با همکاری کشورهای منطقه برقرار می شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، دریادار حبیب الله سیاری در بازدیدی که با همراهی استاندار گیلان از توانمندی های نظامی ناوگان شمال انجام شد؛ با اشاره به گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی ارتش های کشورهای ساحلی خزر در روسیه در ماه گذشته افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید دارد که خزر، دریای صلح و دوستی است و امنیت این دریا فقط با همکاری کشورهای منطقه برقرار می شود.

وی ادامه داد: در این گردهمایی، پیش نویس توافقنامه ای برای همکاری در زمینه های مختلف درخصوص برقراری امنیت خزر نوشته شده تا در نشست سران کشورها بررسی شود.

استاندار گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از تدابیر فرمانده کل ارتش و تلاش های خالصانه فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران به نیروی دریایی راهبردی ارتش افتخار می کند.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه نیروی دریایی بواسطه حمایت های ارزشمند و بی نظیر رهبر معظم انقلاب از صلابت و اقتدار روز افزون و پیشرفت مداوم و مستمر برخوردار است، تصریح کرد: حضور نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد و اقیانوس ها، موجب برخورداری صلح و ثبات در منطقه و امنیت راه های دریای و کشتیرانی است.

وی ادامه داد: حضور مقتدرانه نیروی دریایی در دریای صلح و دوستی نیز موجب حفظ آرامش و امنیت برای همگان است.

نجفی به پیروزی سرداران جبهه دیپلماسی کشور در مذاکرات هسته ای اشاره و اضافه کرد: توانمندی های عالی نیروهای مسلح، پشتوانه اقتدار و صلابت تیم مذاکره کننده هسته ای بود.

بندرانزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است و فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان قرار دارد.

منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دارای دو مرکز بزرگ آموزش شامل مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت و مرکز آموزش تکاوری منجیل است و افراد آموزش دیده در این مراکز، در عرصه دریاهای آزاد حضوری فعال دارند.

در مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت ، هر ساله دو دوره جذب و دانش آموختگی انجام می شود و این مرکز 70 درصد آموزش های نیروی دریایی ارتش را بر عهده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار