وزیر اسبق بهداشت:اگر امروز چالشی داریم به مسؤولینی برمی‌گردد که یا نمی‌خواهند کار کنند یا بگویند نمی‌گذارند کارکنیم، درصورتی‌که در همین شرایط و بودجه تحریمی خیلی کارها می‌توان انجام داد اما چند شرط دارد؛ یکی اینکه در جیب‌هایمان را ببندیم و دیگر اینکه دنبال منفعت‌طلبی شخصی و جناحی نباشیم و همچنین دنبال این نباشیم که چکار کنیم که سال دیگر نیز رأی آوریم.
کد خبر: ۶۹۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 02 January 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: کامران باقری لنکرانی در آئین بزرگداشت 9 دی‌ماه، در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نهمین سال برگزاری آئین 9 دی در دانشکده پزشکی افزود: یکی از مهم‌ترین علت‌های برگزاری این همایش درس گرفتن برای امروز است و تنها یک واقعه تاریخی نیست.

وی با بیان اینکه امسال الهام گرفتن از 9 دی باید اثرگذارتر باشد، گفت: 9 دی نه به اشرافیت بود به بی‌حرمتی‌ها علیه دین و مذهب، اما آنچه این روز را ابدی کرد، دفاع خودجوش و همه‌جانبه مردمی از ولایت‌فقیه بود.

وزیر اسبق بهداشت همچنین گفت: امروز با شرایط ویژه‌ای روبه‌رو هستیم و اگر از گذشته درس نگیریم، لطماتی خواهیم خورد. اگر کسانی که مسؤولیتی دارند از این ابزار برای خدمت به مردم استفاده نکنند و به دنبال خط و خطوط و سلیقه خود باشند و از قدرت به‌عنوان طعمه استفاده کرده و ناکارآمدی خود را به عهده رهبری بگذارند، شرایط به نحو نامناسبی رقم خواهد خورد.

لنکرانی با بیان اینکه باید وقایع را آن‌گونه که هست دید و در خواب غفلت نماند، افزود: متأسفانه در شرایطی که دقیقاً در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، بعضی‌ها تحلیلشان از وقایع، تحلیل ساده انگارانه و مطابق ایام و گل‌وبلبل است که این دیدگاه یک فرصت سوزی و غفلت خانمان‌برانداز است.

وزیر اسبق بهداشت ادامه داد: ساده‌ترین کاری که مسؤولی می‌تواند انجام دهد، این است که بگوید نگذاشتند ما کار کنیم، درحالی‌که این‌گونه نیست و یک وزیر یا مدیر می‌تواند، خدمات بسیاری را ارائه دهد.

وی افزود: اگر امروز چالشی داریم به مسؤولینی برمی‌گردد که یا نمی‌خواهند کار کنند یا بگویند نمی‌گذارند کارکنیم، درصورتی‌که در همین شرایط و بودجه تحریمی خیلی کارها می‌توان انجام داد اما چند شرط دارد؛ یکی اینکه در جیب‌هایمان را ببندیم و دیگر اینکه دنبال منفعت‌طلبی شخصی و جناحی نباشیم و همچنین دنبال این نباشیم که چکار کنیم که سال دیگر نیز رأی آوریم.

لنکرانی با بیان اینکه اگر به نیروی جوان دانشمند خود اعتماد کنیم می‌توانیم از بحران رد شویم، افزود: این شعار اشتباهی است که «ژنرال‌های پیر می‌توانند کشور را از بحران عبور دهند»، حداقل در سال‌های اخیر غلط بودن این شعار را کاملاً حس کردیم. متأسفانه این مسیر اشتباه است درحالی‌که باید از جوان‌ها استفاده کرد و از مشورت پیران بهره برد اما در حال حاضر برعکس شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی متوجه نیستند که دغدغه امروز مردم چیست و این به خاطر فاصله سنی مسئولان با نسل جوان و مردم است. به‌عنوان‌مثال به‌جای فکر کردن به بستن و باز کردن تلگرام، باید به مسائل اساسی مردم توجه کرد.

وزیر اسبق بهداشت همچنین خطاب به نمایندگان مجلس گفت: خیلی زشت است برای کشوری که دمکراسی دارد، رهبری باید تذکر دهد که این بودجه‌ای که شما بستید، بودجه جنگی نیست و باید اصلاح شود؛ بنابراین نباید از رهبری خرج کرد و همه باید به تکلیف خود عمل کنند.

لنکرانی با بیان اینکه کسی که می‌گوید من اختیاری ندارم نباید مسؤولیت بپذیرد، افزود: ما می‌توانیم مشکلات امروز را حل کنیم؛ همان‌گونه که در سال 88 با حضور مردم فتنه سیاسی و در جنبه تحریمی با اتکا به مهندسان جوان، مشکل نفت و بنزین حل شد.

وی با بیان اینکه سرمایه مردمی را نباید از دست داد، ادامه داد: امروز یکی از دلایل نارضایتی خود مسئولان هستند که با سبک زندگی خود موجب شده‌اند مردم همدیگر را با هم مقایسه کنند.

وزیر اسبق بهداشت تصریح کرد: زمانی مردم ببینند مسؤولان نیز همان‌طور زندگی می‌کنند که آن‌ها، اعتمادشان جلب می‌شود نه اینکه خودشان اشرافی زندگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار