آیت الله حسن زاده تأکید کرد:
امام جمعه اهواز با بیان اینکه محسن رضایی مورد اعتماد مقام معظم رهبری است، گفت: نام این سردار به عنوان فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود.
کد خبر: ۶۹۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 04 January 2019

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده  اظهار کرد: حفظ حرمت و جایگاه شخصیت هایی مانند سردار محسن رضایی، به عنوان بخش مهمی از تاریخ کشور عزیزمان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر همه لازم و واجب بوده و این موضوع، مربوط به یک جناح یا سلیقه سیاسی خاص نیست.

به گزارش"تابناک" وی بیانات سردار محسن رضایی را بخشی از تاریخ جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: شاید برخی از کلمات به کار رفته در این توییتر نیاز به اصلاح داشته و برداشت درستی از این جملات نشده باشد می توان با دادن تذکر در جهت رفع سوء برداشت مسئله را خاتمه داد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: شخصیت سردار معظمی چون محسن رضایی برای ما قابل تکرار نیست و نام این فرمانده دفاع مقدس در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود.

ایران به محسن رضایی افتخار می کند

وی با اشاره به اینکه رضایی فرمانده های زیادی را در دوران دفاع مقدس و پس از آن تعلیم داده است، گفت: شهیدان باکری، همت، زین الدین، خرازی و همچنین شخصیت های بزرگی که در مسند مدیریتی کشور قرار دارند از شاگردان سردار رضایی بوده و هستند.

آیت الله حسن زاده با تأکید بر اینکه سلیقه های سیاسی نباید بهانه ای برای حمله ی به این سرداران که در جنگ زحمت بسیاری کشیدند شوند، اظهار کرد: مسئولیت و مدیریت جنگ بر عهده سردار رضایی بوده است، در صورتی که اظهارنظری از سوی این فرمانده جنگ بیان شود، نباید هجمه و فضای منفی ایجاد کرد زیرا ایران به وجود سردار رضایی افتخار می کند.

وی با تاکید بر اینکه قوم غیور و بزرگ بختیاری به سردار رضایی افتخار می کند، اضافه کرد: نه تنها مردم و تمام اقوام خوزستان به داشتن فرزند خود محسن رضایی اقتخار می کند، بلکه این سردار برومند مایه افتخار و مورد احترام تمام مردم ایران است.

بیشترین رضایت امام راحل(ره) از سردار رضایی

امام جمعه موقت اهواز با اظهار اینکه امام(ره) بیشترین رضایت را از سردار رضایی داشته است، ادامه داد: شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و خانواده های آنان مجاهدت های فرمانده خود و تحمل سختی های جنگ را به یاد داشته و به دنبال آن از سردار رضایی رضایت داشته اند.

آیت الله حسن زاده تصریح کرد: شهید حسن باقری، شهید دقایقی، شهید بقایی و همچنین سردار علی شمخانی که یکی از افتخارات خوزستان است زیر نظر محسن رضایی آموزش دیده اند.

محسن رضایی شخصیتی فراجناحی است

وی با بیان اینکه کسانی که در مقام تصحیح برآمدند توبه کرده و این اشتباه و هجمه ای که به این فرمانده وارد کردند را جبران کنند، گفت: شخصیتی چون محسن رضایی یک شخصیت فراجناجی بوده و حفظ حرمت این سردار بر همه ما واجب و لازم است.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: دبیری تشخیص مصلحت نظام در چندین دوره مختلف توسط محسن رضایی، نشان از اعتماد مقام معظم رهبری به این سردار و نشان دهنده عملکرد خوب و قابل قبول او در انجام این وظیفه و مسئولیت است.

وی با بیان اینکه بابت به وجود آمدن این فضای نسبتاً منفی از مردم عذرخواهی می کنم، گفت: در جامعه نباید این مسائل مطرح شود و از خانواده های شهدای عملیات کربلای 4 به دلیل فضایی که ایجاد شد باید عذرخواهی کرد.

نباید مصلحت کشور فدای مسائل جناحی شود

آیت الله حسن زاده توضیحات سردار رضایی در مورد مسائل بوجود آمده را کامل و قانع کننده توصیف کرد و گفت: نباید مصلحت کشور را فدای مسائل جناحی کنیم; از هیچ جناحی پدیرفته نیست که بخواهد مصلحت های عمومی را فدای مسائل سیاسی کند.

وی همه اقشار جامعه را به همدلی و صمیمیت موجود در دوران دفاع مقدس دعوت کرد و گفت: برخی از کسانی که اشتباه کردند جزو افرادی بودند که در جنگ فعال بوده و در عملیات شرکت داشتند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان با بیان اینکه کسانی که فضا را بوجود آوردند معاند و دشمن نیستند و فقط اشتباه صورت گرفته است، ادامه داد: به عنوان عضوی از خانواده های شهدا و به عنوان برادر شهید از سردار عدرخواهی و همچنین افتخار می کنم که برادر شهید بنده فرمانده ای چون محسن رضایی داشته است.

مصاحبه از مجتبی دارابپور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار