تابناک چهامحال وبختیاری- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال وبختیاری گفت: بزرگترین کارخانه ورق گالوانیزه خودرو ایران، نخستین صادرکننده این محصول به اروپا شد.
کد خبر: ۶۹۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 06 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- سیدنعیم امامی اظهار کرد: این واحد صنعتی با صادرات 9 هزار و 135 تن ورق گالوانیزه اولین صادرکننده این محصول به اسپانیا شد.
وی افزود: این مقدار صادرات پنج‌میلیون  و721 هزار و 426 یورو ارزآوری داشته است.
امامی خاطرنشان کرد: امسال تاکنون 171 هزار و 150 تن ورق گالوانیزه در نخستین واحد صنعتی تولید ورق گالوانیزه خودرو ایران تولید شده است.
​ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: از این مجموع 58 هزار تن ورق گالوانیزه خودرویی و 113 هزار تن ورق گالوانیزه صنعتی است.
​وی با اشاره به رشد 9 درصدی تولید ورق گالوانیزه در این کارخانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: امسال 15 هزار تن ورق، بیشتر از مدت مشابه سال گذشته تولید شده است.
امامی تاکید کرد: ورق گالوانیزه تولیدی این شرکت جایگزین ورق‌های وارداتی مصرفی در صنایع ساخت بدنه خودرو است که با ویژگی عدم خوردگی و مقاومت بالا در برابر علت‌های گوناگون فرسودگی از قبیل نمک‌های محلول در آب، آلودگی هوا، رطوبت، فرم‌پذیری بسیاربالا، مقاومت در عین نازکی، صافی فوق‌العاده بالا و رنگ‌پذیری بسیارخوب علاوه بر استفاده در داخل کشور، صادر هم می‌شود.
وی گفت: با تولید این ورق در کشور قیمت تمام شده این محصول در بازار نسبت به مشابه خارجی و وارداتی کمتر است.
​​ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: پیش‌بینی تولید این واحد صنعتی از ۳۰۰ هزار تن در سال با تنفیذ قرارداد به ۴۰۰ هزار تن در سال توسعه داده شد و زمینه اشتغال مستقیم 300 نفر را فراهم کرده است.
کارخانه ورق گالوانیزه ویژه صنعت خودرویی سال 89 در منطقه سفیددشت شهرستان بروجن احداث شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار