آزادراه حرم تا حرم؛ فرصت یا تهدید
مدیرعامل یکی از واحدهای صنعت مواد غذایی در گرمسار که واحد تولیدی‌اش در آستانه بهره‌برداری قرار دارد، می‌گوید: آزادراه حرم تا حرم از وسط کارخانه‌ام می‌گذرد و سرمایه‌گذار کانادایی را از دست می‌دهیم.
کد خبر: ۷۰۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 07 January 2019

به گزارش تابناک سمنان، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی با عنوان «آزادراه حرم تا حرم در مسیر استان سمنان؛ فرصت یا تهدید» مطرح کردند.

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» تصریح کردند که «آسیب‌های اجتماعی، گردشگری و اقتصادی آزادراه حرم تا حرم در استان سمنان به‌خصوص شهرستان گرمسار را بررسی کنید»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان به بررسی موضوع و پاسخ به این خواسته مردمی پرداخته است.

بررسی‌های خبرگزاری فارس نشان می‌دهد: شماری از مردم گرمسار با اعتراض به طرح آزادراه حرم تا حرم و پیشنهاد مسیر جدید که به بروز مشکلاتی همچون بیکاری، ایجاد مشکلاتی برای واحدهای تولیدی و تبعات زیست‌محیطی منجر می‌شود، از مراجع ذی‌ربط می‌خواهند تا با پیگیری مسأله، از آسیب‌های و مشکلات بعدی جلوگیری کنند.

روایت آزادراهی که سرمایه‌گذار کانادایی را مستقیم سوار هواپیما می‌کند
نقشه کلی محدوده آزادراه و شهرک صنعتی گرمسار

علی‌رضا خسروی‌فرد، مدیرعامل یکی از واحدهای تولیدی صنعت مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس ضمن انتقاد از پیشنهاد این مسیر توسط افراد ذی‌نفع و عدم حمایت نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی از مردم در اجرای این طرح بیان کرد:

با پیشنهاد این مسیر تنها یک سرمایه‌گذار متضرر نمی‌شود؛ بلکه عامه مردم و کسبه به‌نوعی ضرر خواهند کرد؛ چراکه اصناف و واحدهای تولیدی زیادی در این مسیر فعال هستند.

وی که برای راه‌اندازی کارخانه خود به جذب سرمایه‌گذار خارجی اقدام کرده است، اظهار داشت: کارخانه‌ای را به کمک سرمایه‌گذار خارجی از کانادا در فاز توسعه شهرک صنعتی در دست افتتاح دارم؛ این کارخانه تولیدکننده مواد غذایی است اما با پیشنهاد گذر از این مسیر، سرمایه‌گذار را از دست خواهیم داد.

خسروی‌فرد با بیان اینکه متأسفانه نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با مردم همدل نیست، افزود: مردم از این قضیه شاکی هستند و رایزنی‌های صورت‌گرفته هم تاکنون به جایی نرسیده است.

این کارآفرین با اشاره به اینکه 70 درصد سرمایه‌گذاری واحد تولیدی‌اش خارجی است، اضافه کرد: برای راه‌اندازی این واحد از دولت تسهیلاتی نگرفته و هزینه‌ای بر دوش دولت نگذاشته‌ایم؛ افتتاح این واحد نیز تا 6 ماه دیگر، 150 نفر را وارد چرخه اشتغال می‌کرد.

روایت آزادراهی که سرمایه‌گذار کانادایی را مستقیم سوار هواپیما می‌کند
واحد تولیدی در دست احداث که گفته می‌شود آزادراه از روی آن رد خواهد شد

مسیر جدید مستقیم از وسط کارخانه‌ام می‌گذرد

مدیرعامل این واحد تولیدی از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی این کارخانه خبر داد و گفت: هدف ما ارزآوری و ایجاد اشتغال بود؛ اما اجرای این طرح آسیب بزرگی به تولید داخلی خواهد زد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد مسیر جدید مستقیم از وسط کارخانه‌اش است، ادامه داد: با این اتفاق، سرمایه‌گذار تمایل خود را برای همکاری از دست می‌دهد و جدای از این کارخانه، 100 کارخانه دیگر در مسیر قرار دارد.

خسروی‌فرد ادامه داد: مردم گرمسار به‌شدت با اجرای این طرح مخالف هستند؛ اما نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس پیگیر امور نیست .

این تولیدکننده با اشاره به صدور مجوز بهره‌برداری ظرف چهار ماه و ضرورت حمایت مسؤولان شهرستان برای پا گرفتن این کارخانه و جلوگیری از بیکاری افراد دیگر در این مسیر ادامه داد: مسؤولان جای حمایت، با پیشنهاد این مسیر مردم را دچار مشکل می‌کنند.

خسروی‌فرد ادامه داد: در این ارتباط، با فرماندار گرمسار هم وارد مذاکره شدیم؛ اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

روایت آزادراهی که سرمایه‌گذار کانادایی را مستقیم سوار هواپیما می‌کند
نمونه‌ای از طومار تولیدکنندگان و اصناف گرمسار در مخالفت با مسیر آزادراه حرم تا حرم

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با مردم همراه نیست

مدیرعامل این واحد تولیدی با اشاره به اینکه رئیس شورای اسلامی شهر گرمسار نیز با این قضیه مخالف است، ادامه داد: نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با مردم همراه نیست و این اقدام علاوه بر فرار سرمایه‌گذار، تبعات اقتصادی و زیست‌محیطی به همراه دارد و گرمسار را در حاشیه قرار می‌دهد.

خسروی‌فرد از فعالیت چندین واحد تولیدی و اصناف مختلف در این مسیر خبر داد و افزود: در فاز جدید که برای تردد پیشنهاد شد، زائران به‌نوعی از مسیر غصبی خواهند گذشت و این امر خوشایند نیست.

وی با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن منافع مردم گفت: شاید توجیه برخی این باشد که پروژه ملی است و باید اجرا شود؛ اما باید منافع و ضرر مردم هم سنجیده شود.

خسروی‌فرد ادامه داد: مسؤولان قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) با گذر از مسیر قبلی مشکلی ندارند؛ اما عده‌ای که دنبال منافع خود هستند و این مسیر را پیشنهاد داده‌اند.

روایت آزادراهی که سرمایه‌گذار کانادایی را مستقیم سوار هواپیما می‌کند
نمونه‌ای از طومار تولیدکنندگان و اصناف گرمسار در مخالفت با مسیر آزادراه حرم تا حرم

روحانی قرار بود کلنگ بزند؛ یعنی نمی‌دانستید؟

مدیرعامل این واحد تولیدی ادامه داد: کسبه زیادی در کنار این جاده امرار معاش می‌کنند و این امر بیکاری جوانان و به دنبال آن، آسیب‌های زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در حاشیه این مسیر حداقل پنج هزار نفر مشغول به کار هستند و تعداد واحدهای تولیدی و اصناف گوناگون فعال نیز به یک هزار صنف و واحد می‌رسد که با اجرای این طرح معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظارشان باشد.

خسروی‌فرد با انتقاد از اینکه چرا طی مدتی که به احداث این کارخانه اقدام می‌کرده، این مورد به وی هشدار داده نشده است، افزود: در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان، با بنده تماس برقرار کردند که رئیس‌جمهوری واحد شما را کلنگ بزند و اگر در جریان اجرای این طرح بودید، چرا همان موقع نگفتید هشدار ندادید در مسیر آزادراه زمین نخرید و ساخت‌وساز نکنید؟

روایت آزادراهی که سرمایه‌گذار کانادایی را مستقیم سوار هواپیما می‌کند
نمونه‌ای از طومار تولیدکنندگان و اصناف گرمسار در مخالفت با مسیر آزادراه حرم تا حرم

محصولات غذایی که قرار بود به کانادا و آمریکا صادر شود

خسروی‌فرد با اشاره به اینکه کارخانه‌اش به سیستم‌های روز دنیا مجهز خواهد شد و به خاطر علاقه‌مندی به شهرستان و خدمت به مردم این دیار به احداث این کارخانه و جذب سرمایه‌گذار اقدام کرده است، تصریح کرد: با راه‌اندازی این کارخانه، علاوه بر تأمین بازار داخلی، تولید محصولات غذایی به کانادا و آمریکا صادر می‌شد.

وی با بیان اینکه در زمینه صنعت غذایی 12 سال فعالیت دارد و محصولات غذایی تولیدی به کانادا و از کانادا به آمریکا صادر می‌شد، اضافه کرد: کارخانه‌های خارج از گرمسار با برند ما تولید و صادر می‌کردند؛ اما تصمیم گرفتیم تا مجموعه تولیدی در شهر گرمسار راه‌اندازی کنیم و تمام محصولات در این شهر تولید و به خارج از کشور صادر شود.

مدیرعامل این واحد تولیدی که به‌شدت از تخریب کارخانه خود و همچنین بیکاری افراد دیگری که در این مسیر مشغول به کار هستند، ابراز نگرانی کرد و از خبرگزاری فارس خواست صدای آنان را به گوش مسؤولان برساند تا برای این قضیه تدبیر کنند و از متضرر شدن مردم جلوگیری شود.

*فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
بردند تمام مسئولین سرمایههای ایران را به کاندا والخصوص نمایندگان مجلس .............به داد مردم برسید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار