مدیر آموزش و پرورش دامغان:
به گزارش تابناک سمنان ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان گفت: نهضت سوادآموزی این شهرستان برای شناسایی و جذب افراد بیسواد به همکاری دستگاه های دولتی نیازمند است.
کد خبر: ۷۰۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 14 January 2019
به گزارش تابناک سمنان ، حسن کاتبی افزود: شناسایی، جذب و ماندگاری افراد در نهضت سوادآموزی از جمله اقداماتی است که به طور کامل توسط این نهضت انجام می شود.مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان گفت: تنها مرکز یادگیری محلی استان سمنان در دامغان قرار دارد که در سال جاری تعداد 285 نفر در بازه سنی 10 تا 49 ساله را تحت پوشش قرار داده است.
کاتبی اضافه کرد: در سال تحصیلی 98-97 تعداد 87 نفر در دوره سواد آموزی، 50 نفر در دوره انتقال، 46 نفر در دوره تحکیم و 69 نفر اتباع خارجی به صورت رسمی به تحصیل مشغول هستند.
وی همچنین به ارائه سوادآموزی به کودکان کار اشاره کرد و گفت: برای چهارمین سال متوالی، تعداد 70 دختر و 50 پسر کودک کار در دامغان به تحصیل علم مشغول هستند.
کاتبی با بیان اینکه تحصیل کودکان کار با هدف ریشه کن کردن بیسوادی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی انجام می شود، خاطرنشان کرد: شهرستان دامغان با بیش از 98 درصد باسوادی، دومین شهر استان در این زمینه است.
کاتبی، به میزان تحقق هدفگذاری سالانه در زمینه سوادآموزی اشاره کرد و گفت: تحقق این هدفگذاری در استان سمنان 104 درصد است که قابل توجه محسوب می شود و شهر دامغان با 115 درصد بالاترین میزان در استان را دارد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان گفت: تمامی افراد 10 تا 49 ساله که سواد آن ها پایین تر از سوم ابتدایی باشد، بیسواد محسوب می شوند و نهضت سوادآموزی تا پایه ششم ابتدایی این افراد را تحت پوشش دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار