مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: نقشه های هواشناسی، بیانگر وررود سامانه بارشی از شامگاه بیست و ششم دی ماه جاری به این استان است که با تشدید این وضعیت، فردا (پنجشنبه) شاهد بارش باران و برف به همراه وزش باد شدید در فارس خواهیم بود.
کد خبر: ۷۰۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ 16 January 2019

مسعود ده ملایی افزود: با نفوذ این سامانه بارشی، از اواخر امشب (چهارشنبه) از سمت شمال غرب استان و تشدید فعالیت این سامانه در روز پنجشنبه (بیست و هفتم دی ماه) در اکثر نقاط استان بارش باران و برف توام با وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ده ملایی ادامه داد: در برخی نواحی استان فارس به ویژه نیمه غربی، مرکزی و شمالی این استان، احتمال جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: بارش برف نیز در نواحی شمالی به ویژه نواحی سردسیر، گردنه ‌ها و ارتفاعات نواحی مرکزی فارس دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان فارس اظهار داشت: بعد از عبور این سامانه، افزون بر مه گرفتگی و کاهش دید در روزهای جمعه (بیست و هفتم دی) و شنبه (بیست و هشتم دی) در بیشتر نقاط این استان با کاهش دما و یخبندان مواجه خواهیم شد از این رو به کشاورزان و باغداران فارس توصیه می شود برای کاستن از میزان خسارت های احتمالی، تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

ده ملایی گفت: به عشایر استان فارس نیز توصیه می شود که از چرای دام در مناطق مرتفع، اطراف و حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار