کد خبر: ۷۰۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 28 January 2019
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: کشت چهار گیاه دارویی در 220 هکتار از مراتع این شهرستان انجام شد.
علی اکبر عباسی راد افزود: کشت گیاهان دارویی در 220 هکتار از مراتع جزن، گلکی، سهل، رباعی و زمستانه رشم شهرستان دامغان انجام شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اضافه کرد: این میزان کشت گیاهان دارویی مربوط به بذر درمنه، وشق، آنغوزه و بادام کوهی است.
وی افزود: کشت گیاهان دارویی با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود شدید منابع آبی یک ضرورت است که بهره ‌برداری صحیح از این منابع خدادادی، اصلاح و احیای آن می‌تواند نقش مهمی در حفاظت از آب و خاک داشته باشد.
عباسی راد، توسعه کشت گیاهان دارویی را به عنوان یک اولویت عنوان کرد و افزود: مراتع شهرستان با توجه به تنوع گونه‌های گیاهی موجود از مهمترین و باارزشترین منابع طبیعی تجدید شونده محسوب می‌شوند.
عباسی راد گفت: کشت گیاهان دارویی می تواند به عنوان یک اولویت در طرح‌های اشتغال زایی مناطق روستایی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: میزان بذر مصرفی برای کشت گیاهان دارویی در مراتع این شهرستان در سال جاری 48 کیلوگرم بود و با همکاری و مساعدت مردم محلی، تشکل های مردم نهاد و همیاران طبیعت انجام شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان تصریح کرد: افزایش درآمد بهره برداران، استفاده از سایر ظرفیت های موجود در مرتع، جایگزینی داروهای گیاهی به جای داروهای شیمیایی و افزایش میزان تولید این گیاهان در مناطق مستعد رویش، از اهداف اصلی کشت گیاهان دارویی است.
 در سال گذشته 100 هکتار گیاه دارویی باریجه در مراتع شهرستان دامغان کشت شد، باریجه، کتیرا، آویشن و زیره رایج ترین گونه های گیاهان دارویی این شهرستان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار