رئیس سازمان صمت :
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت (صمت) یزد با بیان اینکه این استان رتبه سوم پرداخت مستقیم وام رونق تولید را کسب کرد، گفت: از ابتدای تشکیل کارگروه تسهیل رفع موانع تولید تاکنون، هزار و 300 میلیارد تومان وام به صورت مستقیم ، غیرمستقیم، نوسازی و گردشگری پرداخت شد.
کد خبر: ۷۰۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 28 January 2019

محمدرضا علمداری یزد  در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون 65 جلسه اصلی کارگروه ، 92 جلسه کمیته تخصصی،951 جلسه کارشناسی با سه هزار و 721 مصوبه در قالب رسیدگی به سه هزار و 597 فقره پرونده برگزار شده است.
وی افزود: از موارد مطرح شده در جلسات ، موضوع 84 درصد مربوط به بانک ها ، 6 درصد تأمین اجتماعی، چهار درصد مالیاتی ، گاز و برق هر کدام یک درصد و چهار درصد سایر موارد بود.
رئیس سازمان صمت یزد اضافه کرد: 18 درصد موارد مطرح شده در گروه نساجی ، 18 درصد در گروه صنایع شیمیایی و سلولزی ، 17 درصد صنایع معدنی، 15 درصد صنایع فلزی و برق و 32 درصد در سایر گروه ها بررسی شده است.
به گفته علمدار یزدی در صورت اصلاحات در سامانه و ثبت اطلاعات جدید تسهیلات پرداخت شده برخی بانک ها همچون صادرات ، به زودی جایگاه یزد در رتبه کشوری که هم اکنون در بخش پرداخت مستقیم ، سوم اعلام شد، ارتقا می یابد.
وی تصریح کرد: در جلسه امروز همچنین 71 مصوبه جدید برای پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان با بیش از 277 میلیارد تومان ، با نظر مثبت بانک ها به تصویب اعضا رسید.
این مسئول با بیان اینکه نسبت سرمایه در گردش به سرمایه ثابت این تسهیلات ، 70 به 30 درصد است، یادآور شد: از 71 مصوبه امروز ، 16 مورد از بانک ملی ، 14 مورد صادرات ، رفاه کارگران و صنعت و معدن هر کدام هشت مورد ، 6 مورد از توسعه صادرات ، تجارت و ملت هر کدام پنج مورد ، چهار مورد از سپه ، آینده و کشاورزی هر کدام 2 مورد و توسعه و تعاون یک مورد است.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت ، جزو 6 استان برتر صنعتی کشور محسوب می شود و دارای سه هزار و 400واحد تولیدی فعال است.
یزد هم اکنون در تولید کاشی و سرامیک رتبه نخست ، نساجی رتبه دوم و فولاد نیز رتبه سوم کشور را داراست و نخستین استان معدنی به لحاظ تنوع مواد و دومین استان معدنی از نظر ذخایر محسوب می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار