رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بابیان اینکه میانگین سرانه فضای فیزیکی آموزشی کشور در چهار دهه اخیر سه برابر شده است، گفت: میانگین سرانه آموزشی هم‌اکنون ۵.۲ متر است.
کد خبر: ۷۰۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰ 30 January 2019
به گزارش تابناک سمنان ، رخشانی مهر در آیین افتتاح مدرسه شش کلاسه مسلم بن عقیل گرمسار ضمن اشاره به ارتقای رشد فضاهای تحصیلی در دوران انقلاب اسلامی، تاکید کرد: سرانه فضای فیزیکی به مثابه میزان مساحت فضای درسی تقسیم‌بر تعداد دانش آموزان در زمان انقلاب یک و نیم متر مربع بود در حالی که این میزان در سال جاری به طور میانگین در کشور به ۵.۲ متر مربع رسیده و در برخی استان‌ها حتی این رقم تا هشت متر مربع نیز افزایش‌یافته است.وی بابیان اینکه سرانه فیزیکی آموزشی کشور سه برابر افزایش داشت، اضافه کرد: رشد ۳۰۰ درصدی فضاهای آموزشی در سطح کشور علی رغم افزایش جمعیتی نشان از اهتمام ویژه مسؤولان در راستای ارتقای وضعیت آموزش‌وپرورش دارد.
 
تحول عظیم در نوسازی مدارس
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بابیان اینکه رشد فضاهای آموزشی نشان دهنده افزایش جمعیت دانش‌آموزی است، ابراز داشت: بر همین اساس طرح شهید رجایی برای ساخت مدارس کشور کلید خورد که سال ۷۷ را طبق همین طرح می‌توان نقطه اوج مدرسه‌سازی نامید.
رخشانی بابیان اینکه بیش از بیست درصد فضاهای آموزشی کشور را خیران ساخته‌اند، تصریح کرد: طی سال ۹۶ و ۹۷ بیش از پنجاه‌درصد مدارسی که ساخته شد از ظرفیت خیران بود و طبق آمار در سال ۸۲ از تعداد مدارس کشور ۷۰ درصد تخریبی و ۳۰ درصد دارای استحکام لازم بود.
وی اضافه کرد: در برنامه چهارم و پنجم توسعه، چهار میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی برداشت و برای بازسازی مدارس فرسوده اختصاص یافت که این امر انقلابی عظیمی را در حوزه نوسازی مدارس رقم زد.
 
۲۰درصد مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است
مهر الله رخشانی مهر در حاشیه این برنامه ضمن بیان اینکه بازدیدهای دوره ای از طرح های آموزش و پرورش در سطح کشور صورت گرفته که امروز این بازدیدها از استان سمنان انجام می شود، تأکید کرد: اولویت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه مدارس است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بحث جشنواره های خیران یکی دیگر از اولویت های سازمان نوسازی مدارس است که جشنواره بیستم در سال ۹۷ برگزار شد و باید اعلام کنیم که در این دو دهه بیش از ۲۰ درصد تمام مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است.
رخشانی مهر با اشاره به رشد ۱.۵ برابری اعتبارات خیران در حوزه مدرسه سازی طی سال های اخیر، بیان کرد: در سال ۹۷ بیش از ۵۰ درصد مدارسی که تحویل وزارت آموزش و پرورش شد خیر ساز بودند و همچنین در اسفند ماه سالجاری نیز شاهد شروع جشنواره های خیران مدرسه ساز در اقصی نقاط کشور خواهیم بود.
گفتنی است برای ساخت مدرسه 6 کلاسه مسلم بن عقیل (ع)‌ گرمسار بیش از 13 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که از این مقدار اعتبار، یک میلیارد ریال آن از سوی خیّر حسن ناصری پرداخت شده است.
این مدرسه در زیربنای 478 متر مربع و در زمینی به مساحت 2 هزار و 248 متر مربع به بهره برداری رسید. همچنین در ساخت این آموزشگاه از سازه بتنی استفاده شده و یک هزار و 559 متر مربع عملیات محوطه سازی و 211 متر عملیات دیوار کشی در آن انجام شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار