کد خبر: ۷۱۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 11 February 2019
روزنامه گاردین انگلیس اظهارات جدیدی درباره تلاش کودتا علیه ابوبکر البغدادی از سوی عناصر خارجی داعش در داخل آخرین مقر این گروه در سوریه منتشر کرد.
تصویر جزئیات جدید از کودتای نافرجام علیه سرکرده داعش

به گزارش تابناک سمنان به نقل از جام جم آنلاین:

 این روزنامه در گزارش روز یکشنبه خود نوشت، جمعه حمدی حمدان شهروند سوری که توانست از آخرین مقر داعش در شرق فرات بگریزد، گفت، درگیری‌های شدیدی بین داعشی‌های کودتاچی و محافظان ابوبکر البغدادی در اواسط سپتامبر در روستای «کشمه» در نزدیکی شهرک باغوز که آخرین مقر داعش در شرق فرات محسوب می‌شود، رخ داد؛ جایی که نیروهای دموکراتیک سوریه در حال انجام عملیات علیه داعش هستند.

این شهروند سوری می‌گوید: من بغدادی را با چشم خود دیدم. او در کشمه بود کودتاچیان در تلاش برای بازداشت او بودند و درگیری بسیار شدید بود. آنها تونل‌هایی در داخل منازل دارند که به هم مرتبط هستند و اکثرشان تونسی هستند و در آنجا تعداد زیادی کشته شده‌اند.

حمدان گفت، بغدادی در پی این اتفاقات به باغوز منتقل شد و اوایل ژانویه گذشته به مناطق صحرایی گریخت.

این مساله را یک مقام منطقه‌ای عالی رتبه نیز تایید کرده است. حمدان خاطرنشان کرد، رهبر داعش و محافظانش شش ماه را قبل از فرار کردن در این منطقه گذراندند.

وی اظهار کرد: بغدادی طی این دوره تلاش کرد در عملکردش انعطاف داشته باشد و از خودروی قرمز رنگ قدیمی استفاده می‌کرد. او در خیابان هیچ محافظی ندارد اما محافظانش از اماکن او مطلع بوده‌اند.

عدنان عفرینی مسؤول نظامی عالی رتبه در نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: تندروهای الجزایری الاصل و مراکشی الاصل در درگیری‌های داخل داعش در کنار کودتاچیان بودند.

روزنامه گاردین نوشت، ابو معاذ الجزایری یکی از شبه نظامیان قدیمی داعش است که مغز متفکر این تلاش نافرجام کودتا بود و داعش جایزه‌ای برای زنده یا مرده او تعیین کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار