معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت : شاخص h-index دانشگاه سمنان که شاخصی برای ارزیابی کیفیت علمی مقالات پژوهشگران است از عدد 40 عبور کرد.
کد خبر: ۷۱۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 23 February 2019
به گزارش  تابناک سمنان ؛ دکتر سیف الله سعدالدین با اعلام این خبر گفت : این شاخص در حال حاضر به عنوان بهترین معیار موجود در ارزیابی علمی مقالات پژوهشگران به کار برده می شود و میزان تأثیر گذاری آنها را در پیشبرد علم نشان می دهد.
وی با بیان اینکه دانشگاه سمنان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه ی پنجم فعالیت خود در تمامی عرصه ها به موفقیت های چشمگیری نائل شده است گفت : شاخص h-index کسب شده اعضای هیأت علمی و فارغ التحصیلان این دانشگاه، از عدد 40 عبورکرده است که این موفقیت افتخاری در حوزه علمی و پژوهشی است .
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان پروفسور نیما امجدی و دکتر محمد همت اسفه را از جمله این افراد اعلام کرد و گفت : در آینده نزدیک تعداد زیادی از پژوهشگران دانشگاه سمنان بهh-index  بالای چهل خواهند رسید.
 دکتر سعدالدین ادامه داد : معاونت پژوهشی و فناوری برای ارتقای این شاخص در پژوهانه اعضای هیأت علمی دارای شاخص h بالا حمایت می نماید .
وی  با اشاره به شاخص i10-index  هم گفت: این شاخص تعداد مقالاتی را می شمرد که حداقل ۱۰ بار مورد استناد قرار گرفته اند که پژوهشگران دانشگاه سمنان در حال حاضر دارای مقالات متعددی هستند  که از منظر این شاخص در جایگاه مطلوبی قرار دارند اما باید تلاش کنیم در کنار آن تعداد ارجاعات مقاله‌ها نیز افزایش یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار