معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور :
به گزارش تابناک سمنان ، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با عنابت مقام معظم رهبری، اعتبارات آبخیزداری و آبخوانداری از محل صندوق توسعه ملی در سال 98 پایدار می شود.
کد خبر: ۷۱۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ 24 February 2019
به گزارش تابناک سمنان ، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با عنابت مقام معظم رهبری، اعتبارات آبخیزداری و آبخوانداری از محل صندوق توسعه ملی در سال 98 پایدار می شود.
مهندس خلیل آقایی در پنجاه و دومین دوره آموزشی مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری سراسر کشور که به میزبانی اداره کل منابع طبیعی استان یزد برگزار شد خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ با توجه به اهمیت حیاتی منابع‌طبیعی مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی جهت اجرای پروژه های منابع طبیعی اختصاص یافته است.
وی گفت: اگرچه در اقدامات منابع طبیعی به توفیقات نسبی دست یافته ایم اما هنوز اشکالات فراوانی در کنار توفیقات وجود دارد که بایست مرتفع شود.
مهندس آقایی با بیان اینکه بهترین قاضی برای معیار اقدامات صورت گرفته وجدان آدمی است، افزود: چه خوب است در این پایان سال با وجدان خود خلوت کرده و ضمن بازنگری به اقدامات گذشته اگر کوتاهی  نیز صورت گرفته نسبت به رفع عیب آن همت شود.
رییس سازمان جنگل ها همچنین گفت: حجم کار در سال آینده بسیار سنگین تر خواهد بود و شروع اقدامات اجرایی در منابع طبیعی از اولین روز فروردین آغاز خواهد شد .
آقایی گفت: در خردادماه و هفته دولت سال 98 باید پروژه های انجام شده همان سال را افتتاح و در دهه فجر و هفته منابع طبیعی پایان انجام اقدامات سال را اعلام نماییم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین به تصویب آیین نامه اجرایی بند ب ماده 29 اشاره کرد و گفت: تصویب این بند از سوی دولت، اقتصاد مقاومتی را بومی و محلی خواهد ساخت، چون تا قبل از این منابع طبیعی بواسطه پیمانکار، پروژه ها را برای مردم اجرایی می کرد اما اکنون پول را در اختیار مردم قرار می دهد تا راساً پروژه‌ها را  اجرایی و بهره برداری نمایند.
آقایی به مدیران تاکید کرد: اقدامات انجام شده در منابع طبیعی را مستندسازی کرده و به افکار عمومی و مسئولان اطلاع رسانی نمایند تا اثر بخشی آن معلوم شود.
مهندس آقایی با بیان اینکه امروز اوضاع منابع طبیعی کشور بویژه جنگل ها ومراتع چندان حال خوشی ندارد واقدامی عاجل نیاز است صورت بگیرد خاطر نشان کرد: پا کوبیدن برای درخواست منابع اعتباری برای انجام اقدامات در ابتدای کار چندان شایسته نیست بلکه باید برای انجام وظیفه پا کوبید تا بدنبال آن پول بیاید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار