رئیس اداره میراث فرهنگی گرمسار:
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس اداره میراث فرهنگی گرمسار گفت: نخستین صنعت گردشگری نمک درمانی سطح کشور باهدف اشاعه توریسم درمانی و طبیعی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۱۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 24 February 2019
به گزارش تابناک سمنان ، در حاشیه بازدید منوچهر رزم‌جو معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از غار نمکی گرمسار ضمن بیان اینکه نخستین صنعت گردشگری نمک درمانی در این منطقه راه‌اندازی می‌شود، ابراز کرد: با اجرای پروژه گردشگری با محوریت غارهای نمکی، این شهرستان به قطب گردشگری کشور تبدیل می‌شود.وی بابیان اینکه پروژه گردشگری سلامت  به‌عنوان نخستین صنعت گردشگری نمک درمانی کشور در گرمسار اجرایی می‌شود، افزود: درمجموع ۱۳میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه پیش‌بینی‌شده که پنج میلیارد تومان از این مبلغ از محل تسهیلات رونق تولید تأمین می‌شود.
اشتغال ۳۰ نفر به طور مستقیم
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گرمسار با تأکید بر لزوم پیگیری برای دریافت این تسهیلات خاطرنشان کرد: احداث هتل نمکی، بخش نمک درمانی و صنایع‌دستی نمکی ازجمله طرح‌هایی است که در این راستا اجرا می‌شود.
کمالی از اجرای فاز دوم توسعه‌ای این طرح در آینده خبر داد و گفت: سرمایه‌گذار این طرح برای اجرای طرح توسعه ای زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار را از منابع طبیعی درخواست کرده که برای اتومبیل‌رانی، شتر سواری و پیست موتور سواری بهره‌برداری می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح برای ۳۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند، اضافه کرد: این طرح می‌تواند در صنعت گردشگری سلامت با سایر کشورهای جهان رقابت کند.
بازدید از کارخانه پنبه، شرکت در جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری گرمسار، بازدید از کارخانه تولید خوراک دام شرکت تعاونی گرمسار و چند طرح گردشگری این شهرستان از برنامه های مهم سفر رزم جو به گرمسار است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار