نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز به میزان نیاز کشور، مسکن ساخته نمی شود، به طوری که برای تأمین نیاز در بخش اولیه، به ساخت سالانه 800 هزار واحد احتیاج داریم.
کد خبر: ۷۱۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ 26 February 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش روز افزون نرخ مسکن در کشور، گفت: وضعیت قیمت مسکن دو مولفه اصلی دارد که شرایط و روند عرضه و تقاضا و همچنین قیمت نهایی ساخت مسکن در این رابطه اثرگذار است.


ساخت سالانه 800 هزار واحد برای تأمین نیاز اولیه بخش مسکن

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز به میزان نیاز کشور، مسکن ساخته نمی شود، به طوری که برای تأمین نیاز در بخش اولیه، به ساخت سالانه 800 هزار واحد احتیاج داریم.

مهم ترین رویکرد در شرایط کنونی ساخت مسکن در سطح وسیع و گسترده است تا از این طریق تقاضا و قیمت ملک کاهش یابد، البته این رویکرد برنامه ریزی بلند مدت محسوب شده و در کوتاه مدت اثری در کاهش قیمت ها نخواهد گذاشت
وی گفت: مهم ترین رویکرد در شرایط کنونی ساخت مسکن در سطح وسیع و گسترده است تا از این طریق تقاضا و قیمت ملک کاهش یابد، البته این رویکرد برنامه ریزی بلند مدت محسوب شده و در کوتاه مدت اثری در کاهش قیمت ها نخواهد گذاشت.

انبوه سازی راه کار اصلی برای کاهش قیمت مسکن

افضلی ادامه داد: انبوه سازی راه کار اصلی برای تأثیرگذاری در روند کاهش قیمت مسکن است، زیرا در این رویکرد، قیمت تمام شده ساختمان به واسطه استفاده از مصالح ساختمانی به صورت عمده پایین تر تمام خواهد شد.

تعیین قیمت مسکن به صورت منطقه ای قابلیت اجرایی ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به پیشنهاد برخی کارشناسان برای تعیین قیمت مسکن به صورت محله ای و منطقه ای، افزود: بر اساس این پیشنهاد قیمت حداکثری مسکن برای یک منطقه حساب و اعلام می شود و افراد خارج از این چارچوب نمی توانند مسکن خود را به فروش برسانند، اما به نظر من این رویکرد قابلیت اجرایی ندارد، زیرا نمی توان اقتصاد را به صورت دستوری مدیریت کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: تنها مسیر و راه کار کشور برای کنترل بازار مسکن در حوزه، تولید ساختمان به صورت انبوه می گذرد و به جزء این رویکرد نمی توان به ثبات سازی بازار مسکن امید داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار