تابناک / با سلام سالی را که در حال گذراندن روزهای پایانی آن هستیم با شوک های اقتصادی شدید و تورم طاقت‌فرسای ناشی از آن شروع کردیم.
کد خبر: ۷۲۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 10 March 2019

 

تابناک / با سلام سالی را که در حال گذراندن روزهای پایانی آن هستیم با شوک های اقتصادی شدید و تورم طاقت‌فرسای ناشی از آن شروع کردیم.

 

در طول سال وعده های مختلفی برای کاهش اثرات این فشارها داده شد اما متاسفانه در عمل هیچ اقدام مثبتی به عمل نیامد تا اینکه به زمان تدوین لایحه بودجه سال ۹۸ رسیدیم و با وعده هایی مبنی بر کاهش بخشی از فشارها با جبران درصدی از قدرت خرید مردم در سال آینده مواجه شدیم.

 

دانشگاهیان همانند دیگر اقشار مختلف مردم میهن مان برای دادن فرصت بیشتر به مسئولین برای تدبیر و برنامه ریزی به منظور برون‌رفت از وضعیت به وجود آمده از خواسته‌های به حق خود در سال جاری چشم پوشیدند و به انتظار تغییرات مثبت در سال ۹۸ با درایت های لازم در لایحه بودجه ۹۸ نشستند. متاسفانه این صبر و انتظار هم با تصمیمات اخیر مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه و در زمینه افزایش حقوق ها به ویژه حقوق دانشگاهیان بجای امید به بهت حیرت و در نهایت، به ناامیدی تبدیل شد.

 


آنچه خواسته دانشگاهیان است نه اقدام و تصمیم برای افزایش توان مالی و رفاه بیشتر ایشان بلکه اقداماتی صرفاً در جهت جلوگیری کاهش بیش از پیش قدرت خریدشان و کاستن از فشار های اقتصادی ناشی از تورم شدید سال ۹۷ است. مسئولین محترم نظام در سطوح مختلف بارها در سخنرانی ها و ابلاغیه های خود به مناسبت های مختلف بر قرار گرفتن رشد علمی کشور و همچنین دیپلماسی علمی در اولویت های اصلی به منظور کاهش فشارهای ناشی از تحریم های ناعادلانه و غیر انسانی تاکید کرده‌اند.

 

حال چگونه می‌شود با تزریق یاس و سرخوردگی به متولیان اصلی پیشرفت علمی کشور از طریق تصویب قوانین اینچنینی از ایشان انتظار داشت با روحیه ای قوی و با شور و نشاط در فکر حل مشکلات بوده و به دنبال یافتن راه حل برای معضلات جامعه باشند؟ شکی نیست که مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود نه فقط دانشگاهیان بلکه تمامی اقشار حقوق‌بگیر از جمله کارگران، معلمان، بازنشستگان و امثال ایشان را تحت فشارهای سنگین قرار داده و از این بابت دانشگاهیان خود را جدای از این هموطنان عزیز نمی‌دانند.

 

اما قطعاً دلگرمی دانشگاهیان برای تلاش بیشتر و یافتن راه حل های علمی برای مشکلات موجود که مبنای عمل مسئولین نیز قرار گیرد بار مشکلات بر این هموطنان شریف را نیز کاهش خواهد داد. لذا از تمامی ارکان تصمیم گیر و قانونگذار کشور مجدانه درخواست می‌شود در مصوبات مربوط به لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ تجدید نظر جدی به عمل آورده و با تصمیمات خود از فشارهای ناشی از مشکلات موجود تا حدودی بکاهند.

 
۱-پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
۲- دانشگاه اراک
۳- دانشگاه ارومیه
۴-دانشگاه اصفهان
۵- دانشگاه بجنورد
۶- دانشگاه بوعلی سینا همدان
۷-دانشگاه بین المللی آنان خمینی قزوین
۸- دانشگاه تبریز
۹-دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان
۱۰- دانشگاه حکیم سبزواری
۱۲- دانشگاه خوارزمی
۱۲- دانشگاه دامغان
۱۳-دانشگاه رازی
۱۴- دانشگاه زنجان
۱۵-دانشگاه سمنان
۱۶- دانشگاه شهید باهنر کرمان
۱۷- دانشگاه شهید چمران اهواز
۱۸- دانشگاه علامه طباطبایی
۱۹-دانشگاه علم و صنعت ایران
۲۰-دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
۲۱-دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر
۲۲-دانشگاه فردوسی مشهد
۲۳-دانشگاه کاشان
۲۴-دانشگاه گلستان
۲۵-دانشگاه گنبد
۲۶- دانشگاه گیلان
۲۷-دانشگاه مازندران
۲۸-دانشگاه ولی عصر رفسنجان
۲۹- دانشگاه هرمزگان
۳۰- دانشگاه یاسوج
۳۱- دانشگاه یزد

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار