داشتن آمار دقیق لازمه ریشه کنی بی سوادی در استان سمنان ؛
به گزارش تابناک سمنان ، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: دستگاه های اجرایی استان با ارائه آمار از افراد بی سواد تحت پوشش خود، ضعف در آمارگیری دقیق برای ریشه کنی بی سوادی را برطرف کنند.
کد خبر: ۷۲۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 12 March 2019
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، محمد دستورانی، با بیان این که ارائه آمار و معرفی افراد بی سواد جامعه نقش مهمی در کاهش آمار بی سوادی دارد، افزود: برخی دستگاه های اجرایی مانند کمیته امداد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی استان سمنان به دلیل نوع وظایف کاری و ارتباط با اقشار مختلف جامعه در کاهش آمار بی سوادی نقش مهمی دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: اعلام آمار بی سوادی نقش مهمی در برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف و به صفر رساندن بی سوادی دارد.
 فاصله 13 هزارنفری سمنان تا ریشه کنی بی سوادی
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: در سمنان 13 هزار بی سواد وجود دارد که با شناسایی این افراد و با سواد کردن آنها، می توان پایان بی سوادی در استان سمنان را اعلام کرد.
دستورانی تصریح کرد: اکنون حدود 2 هزار و 100 نفر در 544 کلاس سودآموزی در سراسر استان سمنان با کمک 232 آموزش دهنده مشغول به سوادآموزی هستند.
وی اضافه کرد: 50 کلاس درس از تعداد 544 کلاس درس فعال در زمینه سوادآموزی در استان سمنان به 649 اتباع خارجی آموزش می دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه جامعه هدف برای سوادآموزی بازه سنی 10 تا 49 سال است، ابراز داشت: ریشه کنی بی سوادی امکانپذیر نیست اما می توان قدر مطلق بی سوادی را به صفر نزدیک کرد.
به گفته دستورانی، نرخ باسوادی در استان سمنان با گذشت 40 سال از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران رشد چشمگیر داشته و اکنون نرخ با سوادی در این استان 98.5 درصد است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سمنان پراکنده ترین استان کشور به لحاظ جمعیت است ولی با این وضعیت، رشد سوادآموزی مطلوب و میانگین پوشش تحصیلی در استان سمنان 12 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: 96 درصد اهداف نهضت سوادآموزی این استان طبق سند ملی در سال 97 عملیاتی شد و استان سمنان رتبه اول کشوری را در این زمینه کسب کرد.
وی یادآور شد: میزان باسوادی در منطقه های روستایی با شتاب بیشتری نسبت به مناطق شهری استان رو به افزایش بوده و فاصله بی سوادی زنان به مردان نیز در حال کاهش است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار