کد خبر: ۷۲۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 28 March 2019

استاندار سمنان از خسارت بالغ بر 105 میلیارد تومانی بارش های سنگین برف و باران در روزها و هفته های اخیر در استان سمنان خبر داد.

علیرضا آشناگر گفت: بارش سنگین برف و باران از هفته های آخر اسفند ماه سال گذشته در برخی نقاط استان سمنان مانند محورهای شاهرود – آزادشهر، شهمیرزاد – فولادمحله، دامغان – فولاد محله، محور شهمیرزاد به کیاسر، گردنه خوش ییلاق شاهرود و همچنین بارش های سیل آسا و ویرانگر روزهای اخیر بالغ بر 105 میلیارد تومان خسارت به کلیه بخش های راهداری، تأسیسات و ... وارد آورده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 4 جلسه شورای مدیریت بحران استان سمنان در این اتفاقات و بحران ها تشکیل شده است، گفت: در مجموع عملکرد همه دستگاه های خدماتی و امداد و نجات استان سمنان، ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی، هلال احمر، اورژانس و دستگاه های خدماتی مانند صنعت آب و برق و گاز و... در این روزهای ابتدای سال و بارش ها و طوفان های اخیر خوب و مطلوب بوده است.

استاندار سمنان اضافه کرد: طی بارش های سنگین برف در روزهای آخر سال در گردنه خوش ییلاق شاهرود بالغ بر یک هزار نفر با کمک نیروهای امدادی نجات پیدا کردند و اسکان داده شدند.

آشناگر تصریح کرد: با توجه به اینکه بارش های سیل آسا در ایام تعطیلات نوروز و اوج سفرهای نوروزی شدت پیدا کرده بود، در شب گذشته در شهرستان های سرخه، آرادان و گرمسار و سمنان شاهد وقوع سیل بودیم و با حضور به موقع نیروهای امدادی و انتظامی و مسدد کردن جاده اصلی از بروز تلفات جانی جلوگیری شد و بالغ بر 15 هزار مسافر نوروزی در شب گذشته در استان سمنان اسکان داده شدند.

وی خاطر نشان کرد: البته سیل ویرانگر شب گذشته در جنوب سمنان نیز متآسفانه منجر به فوت یکی از هموطنان عزیزمان شد که از همین جا با بازماندگان این عزیز از دست رفته ابراز همدردی می کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار