مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خبر داد:
کد خبر: ۷۲۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 30 March 2019

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان از پایش مستمر و بازدیدهای دائم سد کالپوش شهرستان میامی توسط تیم های تخصصی خبر داد.

ایرج حیدریان با اعلام این خبر گفت: به منظور بررسی بیشتر از وضعیت پایداری و استحکام سد کالپوش در شهرستان میامی، تیم های تخصصی با تخصص های مورد نیاز برای پایش مستمر و سنجش میزان پایداری سد دعوت شدند و در منطقه حضور دارند.

وی هدف از انجام این کار را بررسی وضعیت پایداری و استحکام سد کالپوش عنوان کرد و افزود: تیم های تخصصی با ابزار دقیق و تخصص های مورد نیاز و تخصصی به صورت کشیک های روزانه در محل حاضر می شوند و با این کارپایداری و استحکام سد کالپوش به صورت مستمر پایش و نظارت می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان اضافه کرد: به دنبال ایجاد شایعاتی که طی روزهای گذشته در خصوص نشتی آب سد و عدم پایداری سد کالپوش میامی عنوان شد، تیم های تخصصی با تخصص های مورد نیاز از شرکت منابع آب ایران به عنوان شرکت مادر تخصصی و کارشناسان آب منطقه ای سمنان در منطقه حاضر شدند و برای اطمینان خاطر مردم و اهالی روستای بخش کالپوش به ویژه روستای حسین آباد کالپوش بازدید ها و نظارت های ویژه ای را انجام دادند.

حیدریان اعلام کرد: این تیم تخصصی اعلام کردند که در خصوص پایداری سد، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و پایداری و استحکام سد مورد تأیید است، تا به امروز نیز هیچ گونه گزارشی مبنی بر عدم پایداری سد دریافت نشده است.

وی اظهار داشت: در جلسات شورای مدیریت بحران استان نیز که در اواخر روزهای سال گذشته برگزار شد، طراح و مشاور سد نیز حضور داشتند و توضیحات کاملی در خصوص پایداری سد ارائه دادند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان طرح موضوعاتی مبنی بر اینکه وقوع رانش زمین در منطقه به علت نشت کردن آب سد است را کاملاً تکذیب کرد و گفت: رانش زمین در این منطقه در سال های قبل نیز وجود داشته است و این به جهت بارش های سنگین برف و باران و نوع خاک این مناطق جنگلی است و سازمان زمین شناسی به عنوان مرجع اصلی مطالعاتی را در این خصوص انجام می دهند.

حیدریان خاطرنشان کرد: وقوع پدیده رانش زمین در این مناطق در سال های گذشته نیز اتفاق افتاده است، هم در سال های 1395، و هم گزارشی که اخیراً ارائه شد، اعلام کردند که رانش زمین در منطقه هیچ ارتباطی به سد ندارد .

منبع: ایسنا
برچسب ها: سد کالپوش ، پایش
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
دروغگو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار