استان مازندران از یک‏شنبه ۱۱ فروردین ۹۸ با شمالی شدن جریانات سطح زمین ، بارشهای پراکنده همراه با وزش و کاهش نسبی دما را خواهد داشت.
کد خبر: ۷۳۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 31 March 2019

  تابناک سمنان:

با توجه به اینمه تعدادی از هم استانی های عزیز در استان مازنداران به سر می برند با توجه یه اطلاعات دریافتی، اداره کل هواشناسی مازندران وضعیت جوی چند روز آینده استان را پیش بینی کرد:

  استان مازندران از یک‏شنبه ۱۱ فروردین ۹۸ با شمالی شدن جریانات سطح زمین ، بارشهای پراکنده همراه با وزش و کاهش نسبی دما را خواهد داشت. بطوریکه روز دوشنبه با عبور موج از ترامیانی جو، بویژه از بعدازظهر شاهد بارندگی (در ارتفاعات بارش برف و باران بهمراه پدیده مه) ، کاهش دما و وزش باد (گاهی نسبتا شدید) خواهد بود.

1 - کاهش دید ، لغزندگی و اختلال در تردد در محورهای کوهستانی استان مازندران

2 - رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی استان

3 - مواج شدن دریای خزر

4 - شدت بارش در ارتفاعات (که از بعدازظهر دوشنبه تا صبح سه شنبه می باشد)

ضمنا روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی‌های بلندمدت هواشناسی نشان می‌دهد بارش ها در بهار ادامه دارد و در اردیبهشت بارش‌ها بیشتر از نرمال خواهد بود. الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد تا اواخر فروردین کاهش دما را شاهد خواهیم بود.

در ۵ روز آینده موجی که وارد کشور می‌شود در روزهای یکشنبه و دوشنبه بیشترین تاثیر را در نیمه غربی و شمالی کشور خواهد داشت اما نسبت به سامانه فعلی شدت کمتری خواهد داشت. امکان ایجاد سیل نیز وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار