کد خبر: ۷۳۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 11 April 2019

مدیر موسسه فرهنگی هنری باران گفت: کنسرت و اجری زنده استاد شهرام ناظری، شوالیه آواز و یکی از مفاخر موسیقی اصیل ایرانی در سمنان برگزار می شود.

عقیلی ، با اعلام این خبر گفت: استاد شهرام ناظری، خواننده اشعار زیبای مولانا، همراه با گروه مولوی پنجم اردیبهشت ماه سالجاری میهمان استان سمنان خواهد بود .

وی افزود: اجرای زنده استاد شهرام ناظری پیش از این در تاریخ 11 بهمن ماه سال گذشته هماهنگ شده بود که متأسفانه به دلیل کسالت استاد ناظری لغو شد و به امید خدا پنجم اردیبهشت ماه و در ایام اعیاد بزرگ شعبانیه استاد شهرام ناظری همراه با گروه مولوی یکی از ماندگارترین و بی نظیر ترین اجراهای خود را در سمنان خواهند داشت .

مدیر موسسه فرهنگی هنری باران ادامه داد: این اجرای فاخر موسیقی روز پنجم اردیبهشت ماه ساعت 20:30 در یک سانس و با ظرفیت 1500 نفر در سالن غدیر سمنان برگزار خواهد شد .

عقیلی با بیان اینکه استاد ناظری برای اولین بار میهمان استان و مردم عزیز سمنان جهت اجرای کنسرت خواهند بود ، از همه مسؤولینی که جهت تسهیل صدور مجوز های این برنامه فاخر مساعدت و همکاری داشتند قدردانی نمود.

شهرام ناظری کرمانشاهی متولد ۲۹ بهمن ۱۳۲۸ در کرمانشاه، خواننده، موسیقی‌دان و آهنگ‌ساز موسیقی اصیل ایرانی است. شهرام ناظری در بیشتر آثار خود از شعرهای مولانا بهره برده‌است و طی ۳۰ سال فعالیت هنری، توانسته سبک جدیدی از موسیقی را که آمیخته به ادبیات حماسی و عرفانی ایران است به‌وجود آورد. ناظری، علاوه بر بهره‌گیری از شعرهای مولوی در زمینه استفاده و استوارسازی شعر معاصر پارسی بر روی موسیقی سنتی ایرانی نیز پیشرو بوده‌است. علاوه بر این‌ها شهرام ناظری از اولین کسانی‌ست که با استفاده از موسیقی مقامی، اشعار شاهنامه فردوسی را اجرا کرده‌است. وی تاکنون بیش از ۴۰ آلبوم موسیقی منتشر کرده‌است.

از معروف‌ترین تصنیف‌های شهرام ناظری می‌توان به تصنیف‌های «اندک اندک» با شعر مولانا در آلبوم «گل صدبرگ»، تصنیف «آتشی در نیستان» با شعر مجذوب تبریزی در آلبومی به همین نام، «کاروان شهید» با آهنگ محمدرضا لطفی و «شیدا شدم» با شعر خودش، تصنیف «مهتاب‌رو» در آلبومی به همین نام، و تصنیف‌های میهنی و ایران‌دوستانه‌اش (مانند سرود «ایران جوان» یا آثار کانون چاووش) اشاره کرد. هم‌چنین، آثاری که ناظری به زبان مادری‌اش، زبان کُردی کرمانشاهانی (گویشی خاص از زبان کُردی جنوبی)، اجرا کرده، مشهورند. شهرام ناظری به زبان‌های فارسی معیار و فارسی کرمانشاهانی (گویشی خاص از فارسی) و کُردی کرمانشاهانی تسلط دارد و قدرت سخن گفتن و آواز خواندن به این‌ها در او محرز است. از معروف‌ترین آثار کردی کرمانشاهانی ناظری می‌توان به تصنیف‌های قدیمی «کابوکی»، «شیرین شیرین» و «واران وارانه» اشاره کرد که او بازخوانی کرده‌است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار