استاندار سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ، استاندار سمنان در اولین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸ اظهار کرد: باید برابر قوانین به‌صورت جدی با ساخت و ساز در بستر و حریم‌ رودخانه‌ها برخورد شود.
کد خبر: ۷۳۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ 13 April 2019
به گزارش تابناک سمنان ، استاندار سمنان بر ضرورت برخورد جدی با ساخت‌‌وساز در بستر و حریم‌ رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: جلوگیری از تعرض به جنگل‌ها و مراتع و توجه جدی به حفاظت از بستر و حریم‌ رودخانه‌ها می‌تواند به کاهش سیلاب‌ها کمک جدی کند.
استاندار سمنان، اجرای طرح های آبخیزداری در استان را ضعیف ارزیابی کرد و افزود: طرح های آبخیزداری از طرح های کم هزینه است که از فرسایش خاک جلوگیری می کند و با کاهش سرعت آب از خسارت سیل می کاهد.  
آشناگر با بیان این که سیل روزهای گذشته یکهزار و 700میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی، تاسیسات و زیرساخت هایی مانند راه ها در استان خسارت وارد کرد، افزود: اجرای طرح های آبخیزداری باید بیش از پیش مورد توجه مسوولان و در اولویت کاری به منظور تقویت سفره آب های زیر زمینی و خسارت ناشی از سیل قرار بگیرد.
وی افزود: در پی بارش های چند روز گذشته 12 میلیون متر مکعب آب به دلیل اجرای طرح های آبخیزداری در استان سمنان ذخیره شد و این میزان ذخیره آب در استانی با اقلیم نیمه خشک چشمگیر است.
آشناگر با اشاره به تخریب گسترده در سیلاب‌ها و بارش‌های اخیر در نقاط مختلف کشور افزود: در استان سمنان باید از تخریب و تعرض به مناطق جنگلی جلوگیری شود تا در آینده با بارش‌های شدید، شاهد به راه افتادن سیلاب و خسارات به مناطق مختلف استان نباشیم.
وی یادآوری کرد: متاسفانه در گذشته حفظ جنگل‌ها، مراتع، بسترهای رودخانه و محیط زیست مورد توجه قرار نگرفته و بارش‌های الهی که از نعمت‌های خداوندی است در برخی مناطق کشور و استان به سیلاب تبدیل و خساراتی را به بخش های مختلف وارد ساخت.
استاندار سمنان گفت: سازمان مدیریت بحران از سوی مجلس شورای اسلامی در بخش های مختلف با هدف ساماندهی بهتر امور در شرایط خاص تقویت شود.
وی خاطر نشان کرد: انتخاب برخی مدیران ناکارآمد در برخی جاها مشکل آفرین است، زمانی که مسوولیت های بسیاری بر وزارت کشور داده می شود مدیران آن باید از بین افراد کاربلد و باتجربه باشند و فرمانداران تحت هیج شرایطی زیر بار انتخاب افراد ضعیف نروند.
به گفته وی، مدیران دستگاه های اجرایی استان در مدیریت بحران با توجه به امکانات و شرایط عملکرد مطلوب داشتند و این استان کمترین خسارت جانی را در سیل روزهای گذشته داشت.
استاندار سمنان با بیان این که تسریع و تسهیل در خدمت رسانی به مردم موجب دلگرمی و تقویت نشاط اجتماعی در شرایط فعلی می شود، گفت: مدیران باید در میان مردم حضور یابند و برای حل مشکلات آنها بیش از پیش تلاش کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار