به گزارش تابناک سمنان ، دوره 4 ساعته آشنایی با مفاهیم سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش شهرستان دامغان برگزار گردید.
کد خبر: ۷۳۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ 13 April 2019
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، در راستای آشنایی والدین عضو شوراهای انجمن اولیا و مربیان استان، شهرستان ها و مناطق تابعه با مفاهیم اصلی سند تحول بنیادین و تبیین این مفاهیم جهت مشارکت اثربخش اولیا، دوره 4 ساعته آشنایی با مفاهیم سند تحول بنیادین در سالن شهدای دانش آموز مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دامغان با حضور 70 نفر از اولیا برگزار گردید.  
در این دوره مفهوم حیات طیبه و مراتب آن، مفهوم تربیت متوازن و پایدار، ساحت های شش گانه تربیت و ضرورت تربیت بر اساس ساحت ها، ماموریت، اهداف و وظایف مدرسه در تربیت متوازن، حقوق و وظایف اولیا و خانواده در تربیت رسمی و عمومی تبیین و به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
محمد اسقایی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان سمنان ضمن تأکید بر کاهش فاصله مدرسه و خانواده، به تأثیر جایگاه خانواده در نظام تعلیم و تربیت و میزان توجه به آن در سند تحول بنیادین اشاره و عنوان کرد: سند تحول یک نقشه راه برای ارتقای تربیتی دانش آموزان محسوب می شود که پایه آن در خانواده و مسیر تکمیلی آن مدرسه است.
وی رسیدن به حیات طیبه قید شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مستلزم هم خوانی و هم افزایی بین خانواده و مدرسه دانست و افزود: در این سند به خوبی جایگاه خانواده به عنوان یکی از ارکان اصلی ترسیم شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار