مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، به دنبال بارش های اخیر و جاری شدن سیل در نقاط مختلف استان، 890 میلیارد ریال به مناطق روستایی و عشایری خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۷۳۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 16 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید کمال پاک فطرت،افزود: شبکه آب روستایی، تاسیسات روستایی، راه های روستایی و عشایری، بخش کشاورزی، افزون بر هفت هزار و 500 واحد مسکونی روستایی و 174واحد تجاری و صنعتی از جمله بخش هایی است که در جریان سیل اخیر آسیب دیده اند.
وی ادامه داد: سیل به شبکه های آبرسانی روستاهای فارس 211 میلیارد و 73 میلیون ریال و به راه های عشایری استان 51 میلیارد و 300 میلیون ریال خسارت وارد کرده است.
او اظهار داشت: همچنین در جریان سیل اخیر، به بخش کشاورزی فارس اعم از زراعی، دامی، آبزیان پرورشی و منابع آبی در تمام شهرستان های این استان 335 میلیارد و 541 میلیون ریال خسارت وارد شده است.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس افزود: در جریان سیل اخیر بخش قابل توجهی از منازل روستایی دچار آبگرفتگی و خسارت جزیی و کلی شد که در کنار کمک های دولتی، با استفاده از کمک های مردمی و با همت دهیاران، تعدادی از از این منازل ترمیم شده است.
پاک فطرت گفت: با وجود اینکه بارش های سیل آسای اخیر در روستاها و مناطق عشایری زیان هایی به ویژه به بخش کشاورزی وارد کرده، اما به سبب اینکه این استان چندین سال متوالی با خشکسالی مواجه بود، مردم بابت این بارش ها شکرگزار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار