رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود:
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود بابیان اینکه پروژه نهال‌کاری طرح ترسیب کربن در روستاهای کویری جنوب به اجرا درآمد، گفت: نهال‌کاری در بیش از ۲۰۰هکتار اراضی بخش مرکزی انجام شده است.
کد خبر: ۷۳۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 17 April 2019
به گزارش تابناک سمنان ، محمدرضا کشاورزیان در گفتگو باخبرنگاران ضمن بیان اینکه پروژه نهال‌کاری بخشی از طرح ترسیب کربن به شمار می‌رود که طی سال‌های اخیر در شاهرود و روستاهای کویری آن به اجرا درآمده است، ابراز داشت: بر این اساس نهال‌کاری در بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی بیابانی روستاهای بخش مرکزی شامل طرود، سطوه، مهدی‌آباد، بیدستان با مشارکت مردم محلی در سنوات گذشته انجام‌شده است.
وی اضافه کرد: پروژه موفق نهال‌کاری با مشارکت مردم و اعضای صندوق خرد روستایی صورت گرفت و سود حاصله از آن نیز به‌حساب همان صندوق‌ها بازگشت که به‌صورت قرض‌الحسنه برای اشتغال روستایی هزینه شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود بابیان اینکه مناطق تحت پوشش توسط قرقبان بومی موردحفاظت قرارگرفته است، ابراز داشت: ماندگاری مردم و انجام فعالیت‌های دامداری و کشاورزی باعث شد تا گسترش بیابان‌ها صورت نگیرد که طی بازدید از پروژه‌های نهال‌کاری و رشد مناسب آن‌ها باوجود باران‌های اخیر کاملاً نمایان است.
کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: طرح ترسیب کربن شامل پروژه نهال‌کاری، آموزش روستاییان و ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی برای ایجاد ماندگاری در روستاهای بخش‌های کویری شاهرود به اجرا درآمده است.
وی طی بازدید از پروژه‌های نهال‌کاری، مدیریت هرز آب و آبیاری سنواتی در مناطق تحت پوشش طرح تعمیم ترسیب کربن شاهرود روند اجرای آن‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ظرفیت‌سازی در سطح محلی، توانمندسازی مردان و زنان، ایجاد مشاغل خرد و جلب مشارکت روستاییان در راستای احیا و مدیریت اقتصادی مراتع تخریب‌شده از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای طرح تعمیم ترسیب کربن محسوب می‌شود.  
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار