معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد خبر داد:
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: در راستای بهبود فرآیندها و کاهش بروکراسی اداری 43 درصد امضاها کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۷۳۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 20 April 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، شهریارآل شیخ در اولین جلسه شورای اداری شهرداری مشهد در سال 98 که با حضور شهردار و مدیران شهری برگزار شد، افزود: در مناطق سیزده‌گانه خدمات یکسان اما با فرآیندهای متعدد و متفاوت و امضاهای ناکارآمد وجود داشت که پیمانکاران و مردم را دچار سرگردانی می‌کرد لذا برای رفع این مشکل در فرم‌ها و فرآیندها پالایش انجام شد.

 

وی اضافه کرد: بر این اساس بیش از 2000 فرم ابتدا به 790 فرم و با بررسی‌های بیشتر به 149 فرم که قابلیت الکترونیک شدن دارند، کاهش پیدا کرد که امیدواریم در راستای هوشمندسازی در مرحله بعد یکسری دیگر از فرآیندها را حذف کنیم؛ اقدامی که در پاسخگویی به شهروندان و همکاران بسیار تاثیرگذار است.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد تصریح کرد: هرچه گردش کار در شهرداری کمتر باشد شفافیت بیشتر خواهد بود و گردش کار سریع و شفاف رضایت شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

 

آل‌شیخ با بیان اینکه موضوع دیگری که برای ما اهمیت دارد تعامل مدیریت شهری با شهروندان است، اظهار کرد: به غیر از اطلاع‌رسانی، شهرداری مشهد 142 خدمت ارائه می‌دهد که برای جلب مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که در همین راستا ایجاد اپ و پلتفرم شهروندی مورد تاکید ماست و در حال اجرایی کردن آن هستیم.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد ادامه داد: در استفاده از پلتفرم‌های شهروندی در سایر نقاط دنیا هم تجربه موفق داریم و هم تجربه ناموفق که نمونه آن پلتفرمی است که در شهرداری تهران اجرا شد که اکنون فقط درخواست‌های مرتبط با طرح ترافیک را ارائه می‌دهد لذا ما برای موفقیت اجرای پلتفرم در مشهد راهکارهای مناسبی را در نظر گرفته‌ایم.

 

وی گفت: با ایجاد اپ یا پلتفرم شهری، خدمات شهرداری را در یک قالب ارائه می‌دهیم به عنوان نمونه، کیف پول شهروندی که بسیاری از پرداخت‌های الکترونیک در حمل و نقل را در آن یکپارچه کرده‌ایم.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه استفاده مکرر از پلتفرم زمانی اتفاق می‌افتد که سرویس‌های روزمره مانند خرید را در آن تعریف کنیم، افزود: لذا سرویس‌های مکان محور را برای ایجاد انگیزه استفاده از پلتفرم شهری دنبال می‌کنیم.

 

آل شیخ اضافه کرد: در فاز بعدی راه‌اندازی پلتفرم شهروندی، به دنبال تعامل با بخش خصوصی برای ارائه خدمات خود مانند گرفتن وقت ویزیت پزشکان و... از طریق این پلتفرم و سپس توسعه آن به سایر شهرهای کشور هستیم که در این خصوص با شهرداری تهران مذاکراتی انجام شده است.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد ادامه داد: در مجموع پلتفرم شهروندی طراحی شده در 6 حوزه تعریف و قابلیت ارتباط با سایر پلتفرم‌ها را دارد که فاز اول آن از جمله نرم‌افزار "چشم شهر" که برای اطلاع‌رسانی مشکلات شهری از طریق شهروندان به مدیریت شهری طراحی شده است که به زودی رونمایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار