تمام مسئولان مرتبط با شهرداری پاسخگوی عدم مناسب سازی شهر برای معلولان باشند
بدنبال گلایه خبرنگاری که از جامعه معلولان بود از عدم مناسب سازی شهر برای این قشر از جامعه و ندیده شدن معلولان در کاربری های جدید شهری و پروژه های شهر، شهردار با اعلام اینکه احساس همدردی را با معلولان داریم و خود من نیز از این موضوع گلایه دارم و تمامی مسئولان مرتبط با حوزه عمران و شهرسازی شهرداری باید پاسخگوی عدم مناسب سازی شهر برای معلولان باشند.
کد خبر: ۷۳۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 24 April 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، شهردار اصفهان که در طی مدت فعالیت خود تمام هم‌ و غمش اجرای پروژه های عمرانی است و سالانه اعتبارات زیادی به بخش عمران اختصاص می یابد اما با این وجود شاهد پیشرفت آهسته و کند برخی از پروژه ها و وجود پروژه های خرد و کلان نیمه تمام زیادی در شهر اصفهان هستیم .
اگر چه شهردار اصفهان معتقد که اقدامات خوبی در عرصه حمل و نقل صورت گرفته است اما امروز علی رغم سرمایه گذاری کلان روی مترو و پیشرفت آرام آن نه شاهد شروع تراموا پس از سالها طرح آن هستیم و نه نوسازی و بازسازی اتوبوس های فرسوده را داریم و نه اقدامی در جهت افزایش  سرویس های تاکسی رانی  شده است.
تمرکز شهرداری بر انجام پروژه های عمرانی در حالی است که  بیشتر امورات شهری به حاشیه رفته است هر چند این مسأله را شهردار اصفهان قبول ندارد اما چهره شهر در حوزه نظافت شهری، عدم وجود فضای سبز شهری کافی ، کمبود و شرایط نامناسب سرویس های بهداشتی، عدم جانمایی مناسب و کمبود پارکینگهای شهری و درآمدزایی از زمین های خاکی و معابر شهری به عنوان پارکینگ خودرو و غیره همه و همه نشان از این امر است.
از 12 هزار هکتار فضای سبز شهر اصفهان تنها 5 هزار هکتار باقی مانده است
شهردار اصفهان در خصوص استفاده از پساب های شهری برای آبیاری فضای سبز که طبق قانون  خلاف است، گفت: تنها ۵ هزار هکتار از فضای سبز در سطح شهر از ۱۲ هزار هکتار فضای سبز باقی مانده است که از این میزان ۳ هزار هکتار فضای سبز در اختیار شهرداری قرار دارد.
نوروزی ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی و کم آبی که به شدت در سال گذشته با آن مواجه بودیم اقدام به کاشت چمن ها و درختچه های مقاوم به خشکسالی شدیم.
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته ستاد مبارزه با خشکسالی برای نجات فضای سبز ودرختان در شهر اصفهان که بخشی از هویت شهری اصفهان است،‌ اندیشیده شده گفت: برای نجات درختان شهر سال گذشته ۳۳ هزار تانکر آب خریداری کردیم وهمچنین سال گذشته دو تصفیه خانه در جنوب و شمال شهر اصفهان راه اندازی شد که امسال نیز این اقدامات استمرار خواهد داشت تا آب تصفیه شده را برای فضای سبز و درختان استفاده کنیم.
وی تأکید کرد: امسال نیز باتوجه به بارندگی‌هایی که داشتیم شهرداری راهکارهای خوبی برای حفظ سبزینگی فضای سبز شهر اصفهان در نظر دارد.
نوروزی با بیان اینکه برای مناطق ۱۲ و دو شهرداری اصفهان در سال گذشته تصفیه خانه شمال با همکاری یک شرکت دانش بنیان افتتاح شد، گفت: همین خشکسالی و فشارها باعث شد امسال در نقطه دیگری از شهر، تصفیه خانه ایجاد کنیم و بخشی از پساب را در اختیار گرفتیم.
شهردار اصفهان در پاسخ به این سوال که برداشت بی رویه آب از چاه ها باعث ایجاد خطر فرونشست زمین در نقاطی از شهر شد، ادامه داد:  در سال گذشته علی رغم خشک شدن چاه‌های آب، شهرداری اصفهان توانست سه هکتار فضای سبز در سالن اجلاس ایجاد کند.
وی گفت: نگاه ما به توسعه فضای سبز دیگر مانند گذشته نیست چرا که نمی توانیم از درختچه‌ها و درختانی که آب زیادی نیاز دارد استفاده کنیم، بنابراین ناگزیریم اقدامات علمی انجام داده و از درختان و گیاهان مقاوم به کم آبی برای حفظ فضای سبز شهر استفاده کنیم.
نوروزی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱۷ هزار مترمربع چمن مقاوم به کم آبی را جایگزین چمن های پرآب شهر کردیم، گفت: در سال جاری اعتبار زیادی برای توسعه فضای سبز در بودجه پیش بینی کردیم به طوری که ۵۲۰ هزار مترمربع فضای سبز هدف گذاری شده همچنین برای سال آینده نیز ۹۳۶ هزارمترمربع پیش بینی شده است.
وی تأکید کرد: هدف شهرداری اصفهان حرکت به سوی فضای سبز پایدار و مقاوم در برابر خشکسالی است چراکه می توانیم با این سیاست فضای سبز جدید مورد نیاز شهر را ایجاد کنیم؛ البته امیدواریم سال ۹۸ سالی پرخیر و برکت تر از سال گذشته باشد.
مناسب سازی های شهری برای معلولان اسفبار است
شهردار اصفهان در پاسخ به این سوال که وضعیت مناسب سازی شهری برای معلولان اسفبار است،‌ اعلام کرد: در خصوص مناسب سازی شهری برای معلولان یک مطالعه تحقیقاتی انجام دادیم و شهر اصفهان با شهر بارسلونا مقایسه کردیم.
وی با بیان اینکه تامین حقوق شهروندی به یک دغدغه علمی من مبدل شده است،‌گفت: احساس می کنیم که عدم مناسب سازی شهری برای معلولان سخت است و بارها به مسئولان مرتبط در حوزه شهری اعلام کردیم چرا سنت شکنی نمی کنید و چرا به جای اجرای پروژه ها در طول در عرض خیابان این اقدامات را انجام نمی دهید.
نوروزی گفت: در جلسات مناسب سازی شهری خواستاریم از جامعه معلولان به شکل داوطلبانه حضور پیدا کنند و دغدغه های خود را مطرح کنند. 

ع.ق

برچسب ها: اصفهان ، شهردار ، بودجه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار