رییس ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان مستقر در پلدختر گفت: با عملیات شبانه روزی و استفاده از ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات، بیش از ۹۵ درصد گل‌و لای شهر پلدختر پاک سازی شده است.
کد خبر: ۷۳۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 24 April 2019

به گزارش ایمنا، مهدی صدر اظهار کرد: بنیاد مسکن استان اصفهان به عنوان معین شهر پلدختر از تاریخ ۱۳ فروردین ماه با ۳۰ ارزیاب برای بررسی واحدهای مسکونی به منطقه اعزام شدند و همزمان پاک‌سازی گل‌ولای شهر نیز توسط ماشین آلات بنیاد مسکن که در حدود ۱۶۰ دستگاه از کل کشور به پلدختر اعزام شده بود، انجام شد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده بیش از سه هزار واحد مسکونی و تجاری در شهر پلدختر آسیب دیده‌است، که بیش از ۴۰۰ واحد تخریبی و مابقی واحدهای تعمیری است.

رییس ستاد معین بنیاد مسکن اصفهان اضافه کرد: برای واحدهای تخریبی شهری ۵۰ میلیون تومان وام احداث با نرخ پنج درصد و ۱۲۲ میلیون تومان نیز کمک بلا عوض در نظر گرفته شده است، همچنین ۱۵ میلیون تومان وام و پنج میلیون تومان نیز کمک بلا عوض معیشتی به دارندگان این واحدها اختصاص می‌یابد.

صدر در رابطه با تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تعمیری نیز، اظهار کرد: این واحدها در دو نوع الف و ب شناسایی شده اند که بر اساس نوع و میزان تعمیری که نیاز دارند تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض تعمیرات، همچنین ۱۵ میلیون تومان وام و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی، به دارندگان این واحدها تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در شهر پلدختر تا کنون ۷۰ درصد متقاضیان پرونده تشکیل داده‌اند، گفت: حدود دو هزار و ۸۰۰ مورد در شهر پلدختر و در روستاها نیز ۷۰۰  مورد تشکیل پرونده داده‌اند از این مقدار تا این لحظه برای یک‌هزار و ۴۰۰ نفر کمک بلاعوض در مرحله پرداخت است و حدود ۲۵۰ نفر نیز برای اخذ تسهیلات تعمیری به بانک معرفی شده اند.

رییس ستاد معین بنیاد مسکن اصفهان اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل شهر پلدختر در حال حاضر این است که تعداد زیادی از واحدهای احداثی در حریم رودخانه قرار گرفته و این حریم هنوز ابلاغ نشده است، این واحدها باید جابه‌جا شود اما هنوز زمینی برای انجام این کار تخصیص داده نشده است.

صدر با بیان اینکه مذاکراتی با مالکان زمین‌های شهر پلدختر برای خرید زمین و تخصیص آن به واحدهای تخریبی در حال انجام است، گفت: نبود زمین ملی، قرار گرفتن‌ زمین‌ها در دره‌ها، مسیل‌ها و همچنین اعلام قیمت های بالا توسط مالکان، مشکلاتی است که بر سر راه اختصاص زمین قرار دارد که در حال رایزنی برای حل این مشکلات و کاهش قیمت‌ها هستیم.

۷۰۰ واحد ساختمانی در روستاهای بخش مرکزی پلدختر تخریب شده‌است

وی با بیان اینکه بخش مرکزی پلدختر ۶۰ روستا دارد، ۹ روستا در مسیر رودخانه قرار گرفته و از سیل آسیب دیده‌است، گفت: بازسازی روستاهای بخش مرکزی پلدختر متاثر از سیل به ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن اصفهان سپرده شده است.

رییس ستاد معین بنیاد مسکن اصفهان افزود: در این روستاها ۷۰۰ واحد تخریبی و ۲۰۰ واحد تعمیری شناسایی شده و مشکل اصلی تامین زمین است زیرا این روستاها علاوه‌بر حریم رودخانه در حریم راه نیز قرار گرفته‌اند.

صدر اضافه کرد: مشکل زمین در همه روستاها وجود دارد اما در حال رایزنی با استانداری لرستان، راه و شهرسازی و مالکان خصوصی هستیم تا این مشکل نیز به زودی حل شود.

وی با اشاره به اینکه آواربرداری وسط بنیاد مسکن انجام می‌شود، گفت: همچنین بر اساس توافقی که با نظام مهندسی و شهرداری پلدختر انجام شده است، صدور پروانه و خدمات نظام مهندسی اعم از طراحی و نظارت تا ۱۰۰ مترمربع به صورت رایگان انجام می‌شود.

رییس ستاد معین بنیاد مسکن اصفهان افزود: همچنین برای تامین مصالح با بنیاد مستضعفان در حال رایزنی هستیم که در حد ممکن سیمان رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.

صدر با اشاره به نقش خیرین در بازسازی‌ها گفت: خیرین از ظریق حساب ۱۰۰ امام و انجمن خیرین مسکن ساز استان اصفهان می‌توانند کمک‌های خود را جمع آوری کرده تا به دست سیل‌زدگان برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار