الناز وفایی از اقوام سعید نورالهی از بازیگران سینما و تلوزیون، ضمن اعلام خبر فوت این هنرمند عنوان کرد: سعید نورالهی حوالی ساعت ۵ صبح امروز ۶ اردیبهشت ماه به دلیل سکته مغزی و لخته شدن خون فوت کرد و در حال حاضر مراسم خاکسپاری وی در حال انجام است.
کد خبر: ۷۳۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 26 April 2019

سعید نوراللهی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح امروز در سن ۶۸ سالگی بر اثر سکته مغزی درگذشت، از آثار مهم وی می توان به نقش آفرینی هایش در سریال های محبوب متهم گریخت و خانه به دوش به کارگردانی رضا عطاران اشاره کرد.

سعید نوراللهی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که به دلیل سکته در بستر بیماری بود، در ۶۸ سالگی درگذشت.

www.dustaan.com جزئیات درگذشت سعید نوراللهی بازیگر سینما و تلویزیون +بیوگرافی و عکس ها

الناز وفایی از اقوام سعید نورالهی از بازیگران سینما و تلوزیون در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اعلام خبر فوت این هنرمند عنوان کرد: سعید نورالهی حوالی ساعت ۵ صبح امروز ۶ اردیبهشت ماه به دلیل سکته مغزی و لخته شدن خون فوت کرد و در حال حاضر مراسم خاکسپاری وی در حال انجام است.

وی افزود: پیکر او در قطعه هنرمندان دفن نمی‌شود چراکه به خانوده ایشان اعلام شد برای خاکسپاری در قطعه هنرمندان باید نامه نگاری شود و این کار حدود ۲، ۳ روز طول می‌کشد به همین دلیل خانواده وی رضایت ندادند و گفتند دوست دارند زودتر پیکر سعید نورالهی دفن شود.

www.dustaan.com جزئیات درگذشت سعید نوراللهی بازیگر سینما و تلویزیون +بیوگرافی و عکس ها

از مهم‌ترین آثار سعید نوراللهی می‌توان به بازیگری در فیلم مارمولک، سریال خانه به‌دوش و سریال متهم گریخت اشاره کرد.

سعید نوراللهی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۶۵ در فیلم تشکیلات به کارگردانی منوجهر مصیری بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم مارمولک، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای سعید نوراللهی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مجید مظفری، افسانه بایگان، اکبر زنجان‌پور و مظفر مقدم را تجربه کرد.

سعید نوراللهی در سال ۱۳۸۲ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم سعید نوراللهی در این سال، بازیگری در فیلم مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی سعید نوراللهی بازی در فیلم مارمولک بوده است. سعید نوراللهی سال ۱۳۸۲ فیلم مارمولک نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با کمال تبریزی همکاری داشته است. سعید نوراللهی توانست با بازی در فیلم مارمولک تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر پرویز پرستویی، سیروس همتی، شاهرخ فروتنیان و رعنا آزادی‌ور بر تجارب او افزود.

سعید نوراللهی علاوه‌بر فیلم مارمولک، سال ۱۳۸۳ در سریال خانه به‌دوش نیز بازی کرده است. سعید نوراللهی این‌بار با رضا عطاران یعنی کارگردان سریال خانه به‌دوش و هنرمندانی چون حمید لولایی، مریم امیرجلالی، علی صادقی و رضا عطاران همکاری داشت.

در این سال‌ها سعید نوراللهی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران فلور نظری با ۳ مرتبه، حبیب دهقان‌نسب با ۳ مرتبه، محمود صحرایی با ۲ مرتبه، علی صادقی با ۲ مرتبه و سیروس گرجستانی با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با سعید نوراللهی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی سعید نوراللهی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. سعید نوراللهی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۶۸% آثار وی سینمایی و ۳۲% آثارش تلویزیونی است. در واقع سعید نوراللهی از مجموع ۱۶ اثری که در کارنامه دارد، در ۱۱ اثر در سینما با نام‌های فیلم نطفه شوم، فیلم ازدواج صورتی، فیلم نگاه، فیلم مارمولک، فیلم مثلث آبی، فیلم نسل سوخته، فیلم لیلی با من است، فیلم دو همسفر، فیلم عبور از غبار، فیلم شرایط عینی و فیلم تشکیلات به ایفای نقش پرداخته و در ۵ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال متهم گریخت، سریال خانه به‌دوش، سریال عسل‌ها و مثل‌ها، سریال کوزه‌گر و سریال روزهای زندگی بازی کرده است.

در بیوگرافی سعید نوراللهی آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی سعید نوراللهی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار سعید نوراللهی در منظوم سر بزنید. همه ۱۶ اثر مهم سعید نوراللهی در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار سعید نوراللهی در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر سعید نوراللهی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی سعید نوراللهی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی سعید نوراللهی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم مارمولک محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی سعید نوراللهی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم نگاه محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
خدا رحمتش کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار