رییس هیات شطرنج استان:
رییس هیات شطرنج خوزستان، قهرمانی پویان ایدنی در مسابقات اخیر جاده ابریشم را با حضور نفراتی خوبی از کشور چین، شاهکار دانست و گفت: خوزستان در پنج شش سال آینده یک استاد بزرگ دیگر نیز به نام سینا موحد به کشور معرفی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۴۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 02 May 2019

عبدالامیر خطیب زاده سال 97 را برای شطرنج استان پربار دانست و اظهارکرد: در سال گذشته کارهای بزرگی انجام شد. ما معمولا هر سال یک یا دو کلاس مربیگری و داوری برگزار می‌کنیم ولی سال گذشته حدودا هشت کلاس مربیگری و داوری در جه دو و سه را برای آقایان و بانوان برگزار کردیم.

وی با بیان این‌که یکی از سیاست‌های کاری من مرکززدایی است، افزود: حتی به روسای هیات‌های شهرستانی نیز اعلام کرده‌ام که هر کدام تمایل به برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری دارند، من مجوز لازم را از فدراسیون خواهم گرفت. برگزاری این کلاس‌ها برای هیات‌های شهرستانی درآمدزایی نیز دارد. به هر حال این سیاست جامعه عمل به خود پوشانده است و دوستان در شهرستان‌ها هم کلاس برگزار کردند و هم این‌که درآمدزایی داشتند.

رییس هیات شطرنج خوزستان گفت: سال 97 برای شطرنج خوزستان به ویژه در بخش آموزش پربار بود، ضمن این‌که تفاهم‌نامه همکاری خوبی با آموزش و پرورش استان و هیات ورزش دانش‌آموزی منعقد کردیم. با این تفاهم‌نامه در آینده یک جامعه ورزشی خوب از دانش‌آموزان و معلمان را خواهیم داشت.

وی افزود: برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج از فعالیت‌ها شاخص استان در سال 97 بود که با حضور نمایندگان 20 کشور برگزار شد. ضمن این‌که نفراتی را به مسابقات کشوری و بین‌المللی اعزام کردیم و پویا ایدنی عضو ثابت تیم‌ملی ایران بود و همراه با تیم‌ملی برای اولین بار مقام قهرمانی آسیا را کسب کرد که کسب این مقام با حضور تیم‌های چین و هند بسیار سخت و به نظرم شاهکار بود.

خطیب‌زاده با اشاره به برنامه‌های این هیات برای سال 98 نیز عنوان کرد: شروع سال جدید باتوجه به وقوع سیل برای مردم خوزستان خوب نبود و تقریبا برنامه‌های ورزشی و کاری استان نیز تحت شعاع قرار گرفت. ما قصد داشتیم در نیمه دوم فروردین‌ماه مسابقات خوبی را برگزار کنیم که به دلیل این‌که تمام خوابگاه‌های استان و مجموعه‌های ورزشی در حال خدمات رسانی مردم سیل‌زده بودند، کنسل شدند و از برنامه‌ها عقب افتادیم ولی ان‌شالله با فرارسیدن ماه رمضان و برگزاری رقابت‌ها جام رمضان فعالیت‌های ما نیز آغاز خواهند شد.

وی افزود: فعالیت‌های شطرنج خوزستان از نیمه دوم خردادماه به صورت جدی آغاز خواهد شد. تقوبم ورزشی پرکاری را در هر دو بخش آقابان و بانوان داریم. همچنین اخیرا سینا موحد در رده سنی زیر 10 سال مسابقات آسیایی به نشان برنز رسید. او فوق‌العاده مستعد است و خوزستان می‌تواند در پنج شش سال آینده یک استاد بزرگ دیگر معرفی کند.

رییس هیات شطرنج خوزستان گفت: در سال 85 در مجمع فدراسیون اعلام کردم که خوزستان چندسال دیگر یک استاد بزرگ به ایران معرفی می‌کند و من از پویا ایدنی نام بردم که به همین صورت هم شد و ایدنی از سطح شطرنج کشور جلوتر رفت و جزو سه چهار نفر برتر ایران است. او به تازگی در مسابقات جاده ابریشم چین به قهرمانی رسید. وقتی جدول را دیدم، گفتم که ایدنی در شرایط عادی جزو پنج نفر اول خواهد شد و فکر نمی‌کردم در آن رقابت سخت و با حضور شطرنج‌بازان فوق‌العاده مستعد و قوی چین بتواند به قهرمانی برسد و به نظرم شاهکار بود و او کار بزرگی انجام داد.

وی در پایان بیان کرد: در سال جاری بحث آموزشی را به صورت جدی دنبال می‌‌کنیم و نگاه من این است که مرکزدایی کنیم و تمام برنامه‌ها در اهواز نباشد و می‌خواهیم تمام شهرستانها فعال باشند. خدا را شکر خوزستان توانسته خود را در شطرنج کشور مطرح کند و در حال حاضر جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار