مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان قیمت گوشت مرغ، قیمت تخم مرغ و همینطور گوشت قرمز از شرایط مناسب و متعادلی برخوردار است به طوریکه در بعضی اقلام روند قیمت کاهشی نیز بوده و ادامه دارد.
کد خبر: ۷۴۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 07 May 2019

 قیمت گوشت قرمز کاهش می‌یابد؟

 

میزان: حمید ورناصری در زمینه عرضه گوشت و تخم مرغ در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان قیمت گوشت مرغ، قیمت تخم مرغ و همینطور گوشت قرمز از شرایط مناسب و متعادلی برخوردار است به طوریکه در بعضی اقلام روند قیمت کاهشی نیز بوده و ادامه دارد.
 
وی افزود: میانگین قیمت گوشت مرغ تازه در سطح شهر و کشور باید حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باشد که در برخی استان‌ها قیمت به زیر ۱۱ هزار تومان نیز کاهش یافته و قیمت تخم مرغ کیلویی ۶ هزار تومان تعیین شده است.
 
مدیرعامل پشتیبانی امور دام خاطرنشان کرد: در تلاشیم روند کاهشی قیمت گوشت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه پیدا کند.
 
ورناصری گفت: طبق برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌های وزارت جهاد کشاورزی ذخایر بسیار خوبی را در مجموعه پشتیبانی امور دامی کشور داشته ایم و با این اقدامات شرایط قیمتی با ثباتی را در کشور شاهد هستیم.
 
وی افزود: علی رغم ثبات قیمت و گا‌ها کاهش قیمت در برخی اقلام برنامه ریزی‌هایی در ستاد تنظیم بازار صورت گرفته و در همین راستا سهمیه‌هایی برای طرح ضیافت به سراسر استان‌ها و ستاد‌های تنظیم بازار ابلاغ شده است. 
 
قیمت گوشت 
 
مدیرعامل شرکت امور پشتیبانی دام اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار تن گوشت گرم و منجمد مرغ و ۵ هزار تن هم گوشت قرمز منجمد با قیمت‌های مصوب در قالب برنامه‌هایی به ستاد تنظیم بازار هر استان در قالب گروه‌های هدف و در سطح شهر‌ها توزیع خواهد شد.
 
ورناصری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تا پایان ماه مبارک رمضان احتمال ادامه ثبات قیمت و یا کاهش قیمت در برخی اقلام وجود دارد یا خیر عنوان کرد: با این روندی که در عرضه پیش گرفته ابم پیش بینی می‌شود همین ثبات قیمتی ادامه پیدا کند و حتی در برخی اقلام روند کاهشی قیمت ایجاد شود چرا که اگر قرار بود افزایش قمیتی رخ دهد معمولا یک هفته قبل از ماه مبارک این نوسانات شروع می‌شد که این روند افزایشی ایجاد نشد و پیش بینی می‌شود که همین روند ثبات قیمت‌ها ادامه پیدا کند.
 
وی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه تامین نهاده‌های دامی در مناطق سیل زده خاطرنشان کرد:در بحث تامین نهاده‌های مورد نیاز در سراسر کشور واردات اقلام مورد نیاز صورت گرفته به طوریکه در بحث ذرت، کنجاله سویا و همینطور جو درماه مبارک رمضان اعداد واردات به کل کشور توسط دولت و همینطور بخش خصوصی بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش داشته در سال ۹۸ هم در همین یک ماه و نیم اخیر نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ تقریبا میزان واردات این اقلام به حدود ۲ و نیم برابر مدت زمان مشابه در سال ۹۷ رسیده است.
منبع: میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار