مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: 150 میلیون مترمکعب سیلاب امسال در بندهای خاکی این استان استحصال و از خسارت به عرصه های طبیعی و مناطق مسکونی جلوگیری شد.
کد خبر: ۷۴۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 08 May 2019

محمدحسین شاملی افزود : طرح های آبخیزداری در نزدیک به یک میلیون 800 هکتار از اراضی ملی استان اجرا شده که نقش موثری در پیشگیری از خسارت سیل و فرسایش خاک داشته است.
وی بیان کرد: این طرح ها در کنترل سیلاب های امسال بسیار موثر بود و فرسایش خاک را به حداقل رساند و همچنین از گل آلود شدن آب سدها جلوگیری کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با اشاره به نگهداری سیلاب ها در بندهای خاکی، تصریح کرد: نگهداری آب در این بندها باعث نفوذ آن به زمین و تقویت سفره های زیر زمینی شد و مردم از این اتفاق رضایت داشتند.
وی بیان کرد : افزایش رضایتمندی و شناخت جایگاه طرح های آبخیزداری مردم و مسئولان محلی را به اجرای چنین طرح هایی آبخیزداری ترغیب کرد که اعتبارات محلی به این طرح ها امسال اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: این اداره کل چهار برابر میزان اختصاص اعتبار محلی برای اجرای طرح های آبخیزداری، بودجه به آن منطقه اختصاص می دهد که این موضوع به انجام فعالیت های عمرانی بیشتر در این عرصه خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار