کمیسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی قزوین در نشستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان و هیات نمایندگان اتاق قزوین به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۴۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 09 May 2019

آغاز به کار رسمی کمیسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی قزوین

 

 

به گزارش تابناک قزوین، نشست عمومی هیات نمایندگان اتاق قزوین با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین، مدیرکل دفترجذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان قزوین، رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه و جمعی از کارشناسان و فعالان بخش خصوصی درحوزه گردشگری استان در سالن اجتماعات اتاق قزوین برگزارشد.

در این نشست مهندس علیرضاخزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ضمن استقبال از آغاز به کار کمیسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اتاق قزوین، جذب سرمایه گذار و رونق گردشگری را از مهمترین علائق مشترک طرفین برشمرد و گفت: قزوین با سابقه ۱۸۰۰ساله در حوزه شهرنشینی دارای نقش تاریخی، ژنتیکی و سرزمینی است و تمام سوابق گذشته این شهر می‌تواند از منابع توسعه پایدار آینده محسوب گردد.

خزائلی اظهار داشت: جاده تجارت یا جاده شاهی از دیرباز سابقه تاریخی جاده ابریشم در محدوده ایران بوده و تداوم حضور قزوین در تصویب نامه شهرهای آبی- خاکی جاده ابریشم که به امضای عالی ترین مقامات وقت استان رسیده، یک فرصت بی نظیر و مزیت رقابتی مطلق برای قزوین به شمار می‌رود.

مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین نیز در این نشست اظهارداشت: با استفاده از ظرفیت‌های بی‌شمارگردشگری و موقعیت ژئوپلتیک منطقه قزوین، به راحتی می توانیم خلق ثروت کرده و معضلاتی چون رفع بیکاری وایجاد اشتغال را با استارت آپ های متنوعی که امروزه به وجودآمده درسطح استان به نقطه روشنی برسانیم.

وی افزود: با بهره مندی از رشته های متنوع گردشگری همچون توریسم درمانی، توریسم مذهبی،گردشگران آثارتاریخی،گردشگران تفریحی و جاذبه های طبیعی استان می توان قزوین را به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری معرفی کرد.

در ادامه این جلسه، مقررشد؛ با حضور یکی از معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نمایندگان دستگاه های ذیربط موضوعات مربوط به طرح های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری درکمیسیون تخصصی گردشگری اتاق بازرگانی قزوین طرح و بررسی شود و نتیجه آن در صحن شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان ارائه گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار