اکبرنژاد روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه امسال تا نیمه اردیبهشت ماه جاری 12.3 میلیون قطعه جوجه در مرغداری ها، جوجه ریزی شده است.
کد خبر: ۷۴۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 14 May 2019

 عرضه 22 هزار تن گوشت مرغ در بازار گیلان

 

تابناک / اکبرنژاد روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه امسال تا نیمه اردیبهشت ماه جاری 12.3 میلیون قطعه جوجه در مرغداری ها، جوجه ریزی شده است.
وی با اشاره به برآوردها مبنی بر عرضه 22 تن گوشت مرغ به بازار استان خاطرنشان کرد: همچنین برای جبران و جلوگیری از کمبودهای گوشت سفید مصرفی، شرکت پشتیبانی امور دام استان مرغ منجمد در سردخانه های خود را به بازار نیز عرضه می کند.
استان گیلان با دارا بودن 756 واحد صنعتی فعال نیمچه گوشتی و تولید بیش از 86 میلیون قطعه جوجه ریزی، سالانه بیش از 155 هزار تن گوشت مرغ تولید می کند که این میزان تولید علاوه بر تأمین 75 هزار تن مصرف استان از گوشت سفید مرغ، بیش از 80 هزار تن از تولید مازاد خود را به استان های دیگر صادر می کند.
اکبرنژاد همچنین از تولید بیش از 27 هزار تن گوشت قرمز طی سال گذشته خبرداد و گفت: میزان تولید گوشت قرمز در استان طی سال 96 ،27 هزار تن بوده که این میزان در سال گذشته به 27 هزار و 700 تن رسید. 
وی افزود: میزان تولید گوشت قرمز طی شش ماه اول سال گذشته، 14 هزار و 52 تن و در شش ماه دوم سال گذشته نیز 13 هزار و 648 تن بوده است. 
معاون بهبود تولیدات دامی گیلان با اشاره به علت تولید بیشتر گوشت قرمز در نیمه اول سال گذشته خاطرنشان کرد: رونق پرواربندی با استفاده از منابع وسیع و چراگاه های استان در شش ماه اول سال (بخصوص دام سبک) از دلایل تولید بیشتر گوشت نسبت به نیمه دوم سال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار