بخشدار ندوشن از توابع شهرستان میبد گفت: بارندگی سه شنبه شب در این بخش خسارت هایی را به جاده ها و تاسیسات راه های روستای هفتهر به روستای سرو از توابع شهرستان اردکان وارد کرد.
کد خبر: ۷۴۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 22 May 2019

روستای هفتهر از توابع بخش ندوشن شهرستان میبد با 500 نفر جمعیت در 25 کیلومتری شرق مرکز این بخش قرار دارد.
سید بهروز موسوی افزود: میزان خسارت وارده هنوز مشخص نیست، کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد زیان وارده را برآورد خواهند کرد.
وی با بیان اینکه هم اینک مسیر بازگشایی شد و رفت و آمد مردم ادامه دارد، بیان کرد: در حال حاضر مشکلی از لحاظ رفت و آمد در سایر مسیرهای این بخش وجود ندارد.
به گفته وی بارندگی های دیشب و روز گذشته در ندوشن، باعث جاری شدن سیلاب در رودخانه های فصلی( مسیل) این شهر، فعال شدن آبشارها و چشمه سارها و آبگیری سدها، بندهای خاکی، گوراب ها و سنگ آب های منطقه شد.
وی در عین حال اضافه کرد: بارندگی همچنین موجب خوشحالی و شادمانی مردم، کشاورزان و دامداران را فراهم کرد و موجب تلطیف و رفع آلودگی هوای منطقه شد و طراوت خاصی به منطقه بخشید.
وی میزان بارندگی های اخیر در روستای هفتهر را 42 میلی متر اعلام کرد.
ندوشن با داشتن 380 هزار هکتار مراتع غنی و نیمه غنی، پوشش گیاهی 70 درصدی و 40 هزار راس دام، قطب دامداری یزد به شمار می رود و بخش عمده لبنیات استان را تامین می کند.
خشکسالی‌هایی چند سال اخیر بر شغل دامداری و دامپروری ندوشن تاثیر گذاشت؛ طوریکه تعداد دام های منطقه کاهش یافت و برخی دامداران مجبور شدند دام های خود را فروخته و به شغل های دیگری روی آورند.
ندوشن با پنج هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شمال غرب استان یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار